משרד התחבורה הודיע היום כי שר התחבורה החליט לתקן תקנה שתחייב התקנת מערכת בקרת יציבות בכל כלי הרכב הפרטיים והמסחריים שייבואו לארץ החל מ-2010, עוד לפני שהיא הופכת לחובה בארה^ב או באירופה (גם משום שבארץ אין לובי ליצרני הרכב). כמו כן, סיכמו משרד התחבורה ומשרד האוצר על הגדלת הטבת המס (בשיעור שעוד לא נקבע) המוענקת לכלי רכב המצוידים במערכת בקרת יציבות החל מינואר הקרוב, כדי לעודד יבואנים לייבא מכוניות המצוידות במערכת זו. חשוב לציין כי כבר כיום יותר ויותר מכוניות מגיעות עם המערכת המדוברת, והיא הפכה לסטנדרט במכוניות הפרטיות של פיז'ו ופולקסוואגן, ברב מכוניות רנו והגיעה אפילו למכוניות כמו ה-2 החדשה והגטס, שתיהן מכוניות קטנות וזולות יחסית.
משרד התחבורה בודק גם אפשרות להעניק הטבה בדמות אגרת רישוי מופחתת למכוניות המצוידות במערכת בקרת יציבות, כאמצעי נוסף לעודד נהגים לרכוש מכוניות המצוידות במערכת זו.
בעוד אנו מברכים על המהלך, אנו קצת מודאגים מהבורות בהבנת אופן פעולת המערכת שעולה מההודעה לעיתונות...