נראה לנו כי מישהו ברנו עומד לשלם בראשו על תוצאות המבחנים האחרונים שערך היורואנקאפ, מבחנים בהם הטווינגו החדשה השיגה ציון של ארבעה כוכבים, למרות שנבחנה עם שש כריות אוויר. אומנם ציון של ארבעה כוכבים במכונית מיני הוא לא ממש גרוע בפני עצמו, אבל בחברה שהפכה את נושא הבטיחות למוטיב מרכזי בתדמיתה, זה גם לא מספיק. בסבב הנוכחי של מבחני הבטיחות של היורואנקאפ נבחנו ארבע מכוניות, שלפחות שלוש מהן רלבנטיות עבורנו, לפחות לפי הצהרות היבואנים. לצד הטווינגו, שקיבלה גם ציון בינוני למדי של שני כוכבים בהגנה על הולכי רגל ולא נבחנה כלל במבחן ההגנה על ילדים (מהסיבה הפשוטה שלא נשאר מקום למושב ילדים מאחורי מושב הנהג, כאשר הוא מוצב במיקום הסטנדרטי למבחני ריסוק...), נבחנו גם הפיאט 500, הפיז'ו 308 והקאיה סיד. שלושת, כמו שאפשר להבין מכותרת המשנה, זכו לציון של חמישה כוכבים בהגנה על מבוגרים, אם כי אף אחת מהן לא זכתה לציון מושלם. הפיאט 500 הוכיחה כי ממדים קטנים הם לא תרוץ, ובעזרת כרית אוויר לברכי הנהג הצליחה להשיג ציון נאה מאוד, מאבדת נקודה אחת בלבד (מתוך 16) במבחן הריסוק הקדמי, ומשיגה את מקסימום הנקודות במבחן ריסוק הצד וריסוק העמוד. בהגנה על ילדים היא זכתה לציון בינוני של שלושה כוכבים, כשהבוחנים מציינים כי ראשו של הילד בן השלוש יצא מגבולות מושב הבטיחות שלו. הולכי רגל יעדיפו להדרס, כנראה, על ידי מכונית אחרת – ה-500 זכתה לציון לא מזהיר של שני כוכבים בלבד במבחן זה. הפיז'ו 308 השיגה גם היא ציון טוב מאוד בהגנה על מבוגרים, אם כי היא איבדה שתי נקודות בריסוק הקדמי (וכמו ה-500, זכתה בציונים מושלמים בריסוק הצד והעמוד). גם היא נעזרת בכרית אוויר לברכי הנהג כדי להוציא אותו, כמו את הנוסע לידו, בפציעות קלות בלבד בתאונה חזיתית מהסוג הנבחן (פגיעה בהיסט במהירות 64 קמ"ש). אבל הממדים הגדולים יותר משל הפיאט עוזרים לה להשיג ציון עדיף בהגנה על ילדים, שם השיגה ציון מכובד של ארבעה כוכבים, וההערות היחידות היו טכניות – סימון לא ברור למצב כרית האוויר בצד הנוסע (הניתנת לביטול לשם התקנת מושב לתינוקות) וסימונים לא ברורים לקיומם של עיגוני איזופיקס. הפיז'ו גם קיבלה את הציון הטוב ביותר בסבב זה בהגנה על הולכי רגל – שלושה כוכבים. ואם ברנו עורפים ראשים, הרי שבקאיה בטח נושמים לרווחה. אחרי שהמשפחתית הקודמת שלהם, הסראטו, כשלה במבחני הריסוק למרות שש כריות אוויר, הסיד עוברת את המשוכה בשלום. היא זוכה לציון של חמישה כוכבים בהגנה על מבוגרים, אם כי עדיין נרשמו לחובתה הערות – רכיבים מלוח המחוונים והקונסולה הקדמית עלולים לגרום לפציעות לנהג ולנוסע, ודוושת המצמד חדרה 100 מ"מ לתוך תא הנוסעים. בהגנה על ילדים הסתפקה הסיד בשלושה כוכבים ובהגנה על הולכי רגל היא קיבלה שני כוכבים בלבד.