ג'ילי, יצרן הרכב הסיני העצמאי השני בגודלו, וטלקאר, היבואן המקומי של דייהטסו וסאנגיונג, נפרדים. למרות שמכוניות סיניות עדיין לא מגיעות ארצה, הרי שהקשר בין טלקאר לג'ילי נמשך כבר כמה שנים. הכוונה הייתה שכאשר יעמדו המכוניות של ג'ילי בתקינה אירופאית תייבא אותם טלקאר, ולפני שנה וחצי אף נחתמה הצהרת כוונות בין שני הצדדים. במסגרת היחסים הנרקמים נחתו בסוף 2004 ארבע מכוניות של ג'ילי במגרשי האכסון של טלקאר, לצורך הכרות מעמיקה יותר. למרות שמועות שדברו על בדיקות התאמה לשוק המקומי ולתקינה, הרי שבמציאות היה זה לא יותר מניסיון להדק ולמסד את הקשר. למכוניות לא הייתה תקינה אירופאית ולכן גם שום סיכוי להיות מיובאות באופן מסחרי.
אלא שעתה, ללא כל אזהרה מוקדמת או נימוקים, נתקה ג'ילי את הקשר עם היבואן הישראלי. היא אף טרחה לבשר לו שלמרות שחתמה על הצהרת הכוונות היא מנהלת משא ומתן עם מספר גופים ישראלים. ההנחה היא שהיצרן הסיני חתם על הסכם עם יבואן אחר שטרם פרסם זאת בפומבי. לאור איכות המכוניות שהציגה ג'ילי בתערוכות האירופאיות, ולאור השם שיצא לסינים לגבי אופן התנהלותם העסקית (שהמקרה הנוכחי רק מחזק), לא בטוח אם בטלקאר צריכים להצטער על האובדן...