הדור הנוכחי של האודי A8 הוצג בשנת 02' ונמכר מאז בכ-100 אלף יחידות, עובר בכך את הדור השני של הדור הראשון, שהוצג ב-94'. באודי מעונינים לשמור על התנופה, ומציגים עכשיו מתיחת פנים קלה ל-A8. החברה טוענת כי השינויים כוללים הגה מדויק יותר ובעל משוב משופר, מתלי אוויר מעודנים יותר לשיפור הנוחות והקפדה על שיפור השקט בתא הנוסעים, לטענת אודי מדובר ברכב השקט ביותר בקטגוריה. בצד העיצובי ההבדלים כמעט ולא קיימים – שינוי קליל בגריל המגודל מלפנים, מראות חדשות המשלבות פנסי איתות, פנסי לד מאחור, עיצוב חדש לחישוקים ו... זהו בעצם. אגב אם עד היום לא קניתם A8 בגלל הצבע, אז דעו כי יוצעו צבעים חדשים הן לצבע החיצוני והן לפנימי. בצד הבטיחותי נוספה מערכת לשמירת הנתיב, שגם תיידע את הנהג על קירבה מסוכנת לכלי רכב מהצד ומלפנים, בדומה למערכת המוכרת לנו מהוולוו S80. כמו כן מקבלת ה-A8 מנוע נוסף (המוכר לנו מה-A6) להיצע – V6 בנפח 2.8 ל' הזרקה ישירה, המספק 210 כ"ס ו-28.5 קג"מ הזמינים מ-3000 ועד 5000 סל"ד. המנוע משודך לתיבת הילוכים רציפה (מולטיטרוניק), המציעה אפשרות לתפעול ידני עם שבעה יחסי העברה קבועים מראש. נתוני הביצועים זריזים יחסית וה-A8 הגדולה מגיעה ל-100 קמ"ש ב-8 שניות, בדרך למהירות מרבית של 238 קמ"ש. אודי מתגאים בפליטת מזהמים נמוכה, ומציינים שמדובר בנתון הנמוך ביותר מבין מכוניות הפאר. נתון צריכת הדלק הממוצעת עומד על 12 ק"מ לליטר, נתון מצוין אם כי הגיוני שלא יהיה קל להשיגו במציאות. צריכת הדלק ופליטת המזהמים הנמוכה הושגה, בין היתר, הודות למשקל הנמוך (יחסית) של ה-A8. בזכות השימוש באלומיניום כחומר גלם עיקרי במרכב, שוקלת ה-A8 1690 ק"ג בלבד. לצורך השוואה, המרצדס E350, הקצרה מהאודי ב-23 ס"מ תמימים, שוקלת רק 10 ק"ג פחות.