הידיעה הזו לא לגמרי חדשה, אבל איכשהו היא נשמטה לנו בין האצבעות. לפני מספר חודשים הצטרפה מכונית חדשה לתמונת מירוצי השטח: "מקריי אנדורו" שתצא לשוק ב-2008, המיועדת למירוצי קרוס-קאנטרי של ה-FIA וראלים ארוכי-טווח בנוסח הדאקאר. השם "מקריי" מעורר מחשבות מידיות על קולין מקריי, אשר כפי שסיפרנו כאן בשנה שעברה מפתח מכונית משלו המיועדת למירוצי WRC – אבל הפעם קולין לא בעסק. בפרוייקט הנוכחי מעורבים אליסטר וג'ימי מקריי – הראשון הוא אחיו של קולין מקריי, בעבר נהג WRC מצטיין (אם כי לא כמו אחיו המהולל), והשני הוא אביהם של השניים. צוות של ארבעה בריטים הוא שפיתח את המכונית, אליסטר מקריי ואביו תורמים לשלב הפיתוח המעשי הכולל ניסויי נהיגה (וכמובן, העניקו את שמם לפרוייקט, מה שלא מזיק מבחינת תדמית ויחסי-ציבור). הכוונה היא להציע את המכונית לקבוצות פרטיות בעלות סמלית של כ-150,000 אירו, מוכנה למירוץ אך לפני מיסים מקומיים; בתכנית גם סדרת מירוצי One-make המיועדים למכונית זו בלבד, סדרה אשר אמורה לצאת לדרך כבר ב-2008 ותקרא Pirelli McRae Enduro Trofeo (וכפי שאתם רואים, יש כבר ספונסור). המכונית תותאם לתקנות קטגוריה T1, משימה מאתגרת שכן קשה לבנות מכונית תחרותית בקטגוריה זו מבלי שתהיה יקרה ביותר. לדברי המתכננים הם התחילו מדף חלק, עם שלדת צינורות מסיבית שנבנתה מאפס אך רכיבי הנעה שנלקחו מן המדף ככל האפשר על מנת להוריד עלויות; התוצאה, לדברי בארי ריינולדס, אחד מהוגי הפרוייקט וצוות המתכננים, היא מכונית שמבחינת ביצועיה נמצאת בין T1 ל-T2. "המטרה היא לא להשיג נצחונות, אלא לאפשר מיקום בעשיריה הראשונה בצורה עקבית", אומר ריינולדס. המנוע הוא V6 דיזל בנפח 2.7 ל', אותו מנוע המופיע בדגמי פורד, יגואר, לנד-רובר ופיז'ו-סיטרואן. חברת Roush הידועה טיפלה במנוע כדי להגדיל את התפוקה ל-240 כ"ס, עם מומנט של 53 קג"מ. עם זאת, קרבי המנוע נותרו ללא שינוי והוא אמור לשמור על אמינות גבוהה ואורך חיים, מבלי לאמץ את הרכיבים יתר על המידה. התיבה, ידנית 6 הילוכים, מגיעה מ-ZF, וגם רכיבים מרכזיים אחרים במערכת ההינע, כגון הדיפרנציאלים המרכזי והאחורי מוגבלי-ההחלקה, הם פריטים סטנדרטיים. המפרט התקני כולל מיזוג אוויר, לרווחת הצוות בתנאי מזג אוויר חם...