מבול כלי הפנאי שנחת באולם התצוגה של מכשירי תנועה, לא מאט. כך, אחרי שקיבלנו את הג'יפ קומפאס ולמדנו להכיר את הדודג' ניטרו, צפוי בתחילת 2008 לנחות חבר חדש במשפחה – הפטריוט. הפטריוט הוא למעשה אח, גם אם לא תאום, לג'יפ קומפאס. הוא מבוסס על אותה פלטפורמה עולמית המשותפת גם לדודג' (קאליבר) ומיצובישי (לאנסר ועוד) ומשתמש באותם מכללים של הקומפאס. ההבדל העיקרי בינו לבין אחיו הוא המראה הקשוח בהרבה, שקרוב יותר לכיוון המסורתי של חטיבת ג'יפ. הוא משדר את הפנים המוכרות של ג'יפ למרחקים וככזה אמור לשמר את הלקוחות המסורתיים של מותג השטח. היבואן עצמו מתכוון לנסות ולבדלו מהקומפאס באמצעות רמת גימור, ציוד ואבזור חיצוני. כאלה שיצרו רושם של כלי קשוח יותר, אשר מכוון קצת יותר לשטח מהקומפאס ה^רך^ יותר. השינויים הנ^ל כוללים גם יחסי העברה מתוכנתים (במצב ^ידני^) קצרים יותר בתיבה הרציפה של הפטריוט, לטובת השטח. לפחות כרגע נראה שהפטריוט יהיה יקר יותר מהקומפאס, אך לא בהרבה. ובכל זאת כאשר גם הג'יפ צ'ירוקי הוותיק קרוב למדי במחיר לקומפאס ולנייטרו, נותרת השאלה האם ייבוא הפטריוט לא ייצור צפיפות יתר וקרבות ביתיים מיותרים. אולם אנשי מכשירי תנועה מציינים כי ייבוא הפטריוט אינו דורש מהיבואן הערכות לוגיסטית שונה, התקווה היא שהוא יגנוב מכירות לא רק מאחיו מביית אלא גם מהמתחרים.