בריליאנס BS6 – תוצאות לא מזהירות במבחני הריסוק - אוטו

בריליאנס BS6 – תוצאות לא מזהירות במבחני הריסוק

האם מבחני הריסוק שערך ה-ADAC ל-BS6 ירסקו את החדירה הסינית לאירופה?

בתערוכת ז'נבה האחרונה הציגה חברה סינית בשם בריליאנס את מה שהיה אמור להיות ראש החץ הסיני באירופה – שלושה דגמים ששיווקם באירופה היה אמור להתחיל החודש. בניגוד למה שראינו עד אז מסין, המכוניות של בריליאנס הציעו, כפי שהתרשמנו בתערוכה, רמת אבזור ובניה נסבלת במונחים מערביים, במקביל לטכנולוגיה סבירה גם כן. אלו, יחד עם מחירים קורצים במיוחד היו אמורים לאפשר ליצרן הסיני הלא מוכר להשיג דריסת רגל בשוק שהוא כנראה הקשה ביותר ליצרנים זרים (אולי חוץ מהשוק האיראני...). אלא שנראה שההתקדמות הגדולה באיכות המוצרים הסיניים מאז הפגישה הראשונה שלנו איתם בתערוכת פרנקפורט, שנה וחצי לפני כן, היתה שטחית ביותר, ולא חדרה אל מתחת לפני השטח. זו המסקנה היחידה אליה ניתן להגיע בעקבות הביצועים הכושלים של ה-BS6, המשפחתית-הגדולה-מאוד של היצרן והדגם הראשון להגיע לאירופה, במבחני הריסוק שערך לה ארגון ה-ADAC. מדובר בארגון הנהגים הגרמני, שמונה מליוני חברים, ומבצע מבחני ריסוק בהתאם לתקני המבחנים של היורואנקאפ המוכרים לנו. כפי שאפשר לראות בתמונות, ה-BS6 נבקעה לחלוטין במבחן הפגיעה החזיתי, כאשר קורה A בצד בצד הנהג, שסופג את מירב האנרגיה במתאר המבחן, מתקפלת לחלוטין, מקמטת את הגג כלפי מעלה ודוחקת את הדלת ממקומה. הדוושות חדרו יותר משלושים ס^מ לעבר רגלי הנהג, מה שמבטיח פגיעות חמורות, ויחד עם תזוזת ההגה ולוח המחוונים, שניכרים בתמונות, המסקנה ברורה – כדאי מאוד לא להיות הנהג של ה-BS6 בזמן תאונה... גם במבחן ריסוק הצד המכונית לא הבריקה, בלשון המעטה, והפגיעות בפלג גופו העליון של הנהג קשות כל כך שיש סכנה מוחשית לחייו. בשורה התחתונה, מקבלת המכונית כוכב וחצי בשל הסכנה לחיי הנוסעים – ציון שהינו נדיר למדי במכוניות מודרניות, ונראה לאחרונה בקרייזלר וויאג'ר ובשברולט אביאו סדאן. יתכן מאוד ודלי הצוננים הזה שנחת על ראשה של היצרנית הסינית יטרוף את כל הקלפים מבחינתה, ויבטל את התוכניות לתחילת השיווק באירופה (מה גם שהמכונית השניה שהיתה מיועדת לאירופה, ה-BS4 בנויה על אותה פלטפורמה). אם זה אכן יקרה, ה-ADAC יכול לרשום לעצמו V שני בקרב מול מכוניות מסוכנות מסין – לפני כשנה וחצי הוא בחן את רכב השטח של לנדווינד, וחשף ביצועי ריסוק מחפירים עוד יותר (עד כמה שאפשר) משל הבריליאנס, דבר שהפסיק למעשה את שיווקו באירופה. לסרטון ממבחן הריסוק. שימו לב במיוחד לראשו של הנהג הפוגע בלוח המחוונים בריסוק החזיתי...
     

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות