ה-500 של היום...
זהו, לא נשארו יותר סודות. השלב האחרון בתהליך הארוך של חשיפת הפיאט 500 הושלם, עם ההשקה הרשמית בשבוע שעבר. עיתונאים כבר נהגו בה (כולל נציג אוטו), ועכשיו פיאט ממתינה לראות אם כל הרעש-והצלצולים שקדמו להשקה יצדיקו את עצמם, ואם המיני החדשה אכן תהפוך ללהיט, לפריט אופנה ולסמל-סטטוס. אפשר להניח ברמה גבוהה של בטחון כי ה^צ'ינקווצ'נטו^ המודרנית לא תהפוך לאייקון תרבותי ולמיתוס כפי שעשתה זאת קודמתה המהוללת משנות ה-50; היא בודאי לא תהיה מיוחדת באותה מידה, לא שובבה ולא, נו, קטנה מספיק. היא גם בודאי לא תהיה מכונית-העם, לא עם תג מחיר שמתחיל מ-10,500 אירו באיטליה – יותר מהפנדה. פיאט מראש ממתגת את ה-500 גבוה יחסית.
וזה חבל. אמנם ידענו מראש שה-500 מבוססת על פלטפורמת הפנדה, ומאז השלב הקודם בחשיפה לפני מספר חודשים ידענו גם את ממדיה ואת היצע המנועים; אבל עכשיו אנו למדים כי היא תהיה מאובזרת לעייפה, עם פריטי-בטיחות כמו 7 כריות אוויר ולפחות בקרת משיכה כסטנדרד (ואופציה ל-ESP). יש גם שפע אופציות למערכות שמע וניווט, ובכלל התחושה היא שפיאט מנסה לדבר אל דור-הגאדג'טס הנוכחי בשפה שלו. מאכזב?
רק אם קיוויתם, כמו הח^מ, כי ה-500 לא תלך בנתיב שהתוו קודמותיה בחידוש-המיתוסים, החיפושית והמיני. שתיהן היו רחוקות מהאופי המינימליסטי, הספרטני והשובב של הורותיהן הקשישות, אותו אופי שהפך אותן ללהיטים כל כך גדולים. אבל כנראה שתקווה לחידוש עדין התמימות והטוהר היא קצת נאיבית בימינו אלה.
בהמשך השבוע נעלה כאן דיווח של אריאל אלסיבוני, נציגנו בהשקת ה-500 ברומא. בינתיים תסתפקו בסרטון-הוידאו החדש שהכינה פיאט, כולל צילומי תנועה. סרטון להורדה: פיאט 500 >