אומנם תמונות רשמיות דלפו כבר לפני כחודש, אבל רק עכשיו חושפת פיז'ו באופן מלא ורשמי את ה-308, המשפחתית הבאה שלה. החדשה העיקרית היא שה-308 לא במקרה מזכירה מאוד את ה-307 – היא מבוססת על אותה פלטפורמה ואפילו מסתפקת באותו בסיס גלגלים בדיוק. ממד האורך גדל ב-7.4 ס^מ צנועים, ומימד הגובה רשם ירידה קלה, אבל את ההצגה גונב ממד הרוחב, שרושם גידול משמעותי של 8.5 ס^מ. במקרה או שלא, מדובר במגמה זהה לזו שראינו בדור החדש של הקורולה – גם שם בסיס הגלגלים נותר זהה והגידול המשמעותי ביותר היה לרוחב. תצורת המתלים – מקפרסון מלפנים וקורת רוחב מאחור – נשאר זהה לזה של ה-307. בפיז'ו מבטיחים כי שלדה מעט קשיחה יותר (בכ-10% צנועים), מפשק גלגלים מורחב (ב-30 מ^מ מלפנים ו-16 מאחור) וכיול מחודש יסיעו בהשגת התנהגות כביש משופרת. אבל אם לשפוט לפי המשקל היחסי שקיבל כל אחד מהתחומים בחומר העיתונות, נראה כי הם השקיעו הרבה יותר מחשבה ברעש הצמיגים שישמע בשיוט מאשר בצלילי שירצה הנהג לחלץ מהצמיגים בפניות... לפחות ההגה הוא מסוג הידראולי-חשמלי, ולא חשמלי טהור, מה שמשאיר תקווה לרמת קשר כלשהי. עוד נושא שזכה להתיחסות נרחבת בחומר העיתונות הוא נושא האמינות – לטענת פיז'ו מאמץ רב הושקע בשדרוג קווי הייצור כדי להבטיח איכות הרכבה ברמה הגבוהה ביותר, ושלב ניסויי הנסיעה כיסה לא פחות משני מליון ק^מ כדי להבטיח מינימום של הפתעות לא נעימות ללקוחות. וכמובן שגם חלקם של הנושאים ה^חמים^ ביותר בעולם הרכב האירופאי לא הוזנח. בתחום הבטיחות תכלול ה-308 את כל העזרים הרגילים (ABS, ESP, EBA וכו') בתוספת בקרת הסטיה מנתיב שפגשנו כבר בסיטרואן, ועד תשע כריות אוויר. איכות הסביבה זוכה לעדנה בזכות מקדם גרר משופר, וטוב בפני עצמו, של 0.29; פליטת מזהמים נמוכה יותר של מנועי הבנזין החדשים שפותחו עם ב.מ.וו (שבניגוד לשמועות לא יכללו בשלב הראשון את מנוע ה-1.6 טורבו 175 כ^ס, אבל כן יכללו מנוע 1.4 ל', 95 כ^ס – גרסה מוקטנת של מנוע ה-1.6 ל' 120 כ^ס), ובזכות שיפורים למנועי הדיזל. אלו יקבלו קטליזטור אקטיבי (המשתמש בתוסף להפחתת כמות תחמוצות החנקן הנפלטת) ותיבה רובוטית בת שש הילוכים שתשודך למנוע ה-1.6 ל' 110 כ^ס. גם בסעיף הדיזל צפויה אכזבה לחובבי הביצועים – בשלב הראשון לא יכלול ההיצע את גרסת ה-170 כ^ס למנוע ה-2.0 ל'. אולם בפיז'ו מבטיחים כי זמן קצר אחרי ההשקה (בספטמבר) יגיע ^גל שני^ שיכלול מנועים נוספים וגרסאות מרכב נוספות (הם מתחייבים על גרסת שלוש דלתות, ומבטיחים ^הפתעה^). מבחינת אבזור הפנים כוללת ה-308 את כל הצפוי, אך בלי הפתעות מיוחדות – גג שמש פנורמי, תא כפפות מקורר, פתחי מיזוג לאחור לבקרת האקלים הכפולה, תאי אחסון שונים ברחבי התא, חיבור נגני MP3 למערכת השמע ושאר פריטי נוחות. עכשיו נשאר לחכות להשקה בחו^ל, ולראות האם פיז'ו הצליחו לשפר את הדינמיות המעט מאכזבת של ה-307 ועד כמה הרוחב התופח תורם למרווח בתא הנוסעים. פיז'ו 308 – נתונים טכניים אורך 4.276 מ' רוחב 1.815 מ' גובה 1.498 מ' בסיס גלגלים 2.61 מ' תא מטען 430 עד 1,398 ל'. מנועים: בנזין – 1.4 ל' 95 כ^ס, 1.6 ל' 120 כ^ס, 1.6T ל' 150 כ^ס. דיזל – 1.6 ל' 90 או 110 כ^ס, 2.0 ל' 136 כ^ס.