בעולם ההנדסה, זו לא בושה להעתיק – לאף אחד אין מנדט על המצאות מוצלחות. אלא שכמו במבחנים בתיכון או באוניברסיטה, חשוב לדעת ממי להעתיק, ובענייני מנועים אין ספק שב.מ.וו היא התלמיד החרשן של הכיתה, זה ששווה לסבול כל השנה רק כדי לזכות להעיף מבט מלוכסן אל מחברת המבחן שלו ביום המכריע... ההכרזה האחרונה של טויוטה על טכנולוגיה חדשה שתוצג בעתיד הקרוב במנוע בנזין חדש בנפח שני ליטר, מראה שכנראה גם היא חושבת כך. הטכנולוגיה, שתקרא ואלוומטיק, תחליף את גוף המצערת המקובל, שם שולט מחסום מכני בזרימת האוויר לסעפת היניקה (ומשם למנוע) במנגנון הרמה משתנה של השסתומים. וכן, אתם פגשת כבר את הפטנט הזה איפה שהוא – בב.מ.וו, תחת השם ואלווטרוניק. המערכת מאפשרת זרימת אוויר בלתי מופרעת ויעילה יותר ותורמת לנצילות המנוע, מה שמתרגם לתוספת כח (של לפחות 10%, אליבא דטויוטה), שיפור צריכת הדלק (בשיעור של 5% עד 10%, בהתאם לפרופיל הנסיעה, על-פי טויוטה) ותורם לתגובת מנוע מיידית יותר. המנוע החדש יוצג, כאמור, ^בעתיד הקרוב^, כחלק מתוכנית כללית של טויוטה לרענן את כל מערך מנועי הבנזין שלה – תהליך שהחל כבר בארץ עם מנוע הקורולה החדשה, שזכה לתזמון שסתומים משתנה גם לשסתומי הפליטה ותוספת נאה להספק.