הבטיחות על-פי מרצדס - אוטו

הבטיחות על-פי מרצדס

מרצדס פורשים את הפיתוחים העתידיים בבטיחות – יש גם חדש

עולם הרכב שם משקל הולך וגדל על בטיחות, ותעשיית הרכב על כל שכבותיה משקיעה מאמצים ותקציבים הולכים וגדלים בנסיון להקטין את כמות הנפגעים וההרוגים בתאונות דרכים. אחת החברות המובילות לאורך השנים בפיתוח אמצעי בטיחות לרכב היא מרצדס, ומההודעה שהוציאה היום החברה לעיתונות ברור כי היא לא מתכוונת להשאר מאחור ב^בהלת הבטיחות^ העכשווית. אומנם ההודעה, המונה את אמצעי הבטיחות שמפתחת כיום החברה, כוללת כמה פריטים מוכרים כבר מחברות אחרות – מערכת המתריעה על המצאות מכוניות בשטח המת של המראות (זהה למעשה למערכת ה-BLIS של וולוו), מערכת המתריעה מפני סטיה מנתיב (שפגשנו כבר בפיז'ו ולקסוס – אבל החידוש הוא החזרה לנתיב בעזרת הבלמים, ולא ההגה) או מערכת היודעת לזהות נהג עייף. אבל יש גם חידושים מעניינים – למשל מערכת זיהוי סכנת תאונה בצמתים ומערכת לזיהוי תמרורים. שתי אלו מתבססות על מערכת שמרצדס מפתחת כבר שנים – מערכות עזר לנהיגה על בסיס צילום סטריאופוני (עם שתי מצלמות, בניגוד לאחת המשמשת במערכת של מובילאי הישראלית). אלא שבעיות שונות עיכבו את השקת הטכנולוגיה הזו (אנחנו עוד זוכרים שהם הצהירו שהיא תופיע כבר ב-E הנוכחית, שהוצגה ב-2002...). אבל מרצדס, כאמור, לא בזבזה את השנים בהן עמלה על המערכת והוסיפה לה ישומים חדשים. הראשון יודע לזהות כלי רכב הנעים בניצב לכיוון ההתקדמות בצמתים, לחשב את מהירותם ואת הסיכוי למפגש לא רצוי בצומת – וכמובן להתריע בהתאם. השני יודע לזהות, בשלב הראשון, תמרורי הגבלת מהירות, ולהתריע בפני הנהג על חריגה מהמהירות המותרת, כשבעתיד מתוכנן זיהוי תמרורים נוספים. ולא, אנחנו לא עומדים להתדרדר למאגר הבדיחות האינסופי שהמערכת הזו יכולה לגרור... עוד בתכנון גם שיפור של מערכת הפרה-סייפ כך שתנצל את מלוא יכולת הבלימה של המכונית כאשר מזוהה מצב תאונה בלתי נמנע (כיום המערכת מנצלת רק חלק מיכולת הבלימה בשל תקנות שונות), ואפילו מערכות תקשורת בין מכוניות שידעו להזהיר אחת את השניה מפני סכנות בכביש – מפולות סלעים, קרח שחור, ערפל וכו'. לפי מרצדס, חלק מהסכנות יזוהו אוטומטית על-ידי מערכות העזר האלקטרוניות, וישודרו (באמצעות מערכת WLAN) למכוניות בסביבה. ואם כבר המכוניות יודעות לדבר בינהן, למה שלא ידווחו אחת לשניה על נתוני המשקל והמהירות של המכונית בה הן מותקנות כאשר הן מחליטות שפגישה בין שתי המכוניות בלתי נמנעת? תקשורת כזו תאפשר למערכות הבטיחות הפאסיבית (כריות בטיחות, מותחני חגורות וכו') לתפקד בצורה יעילה יותר. בין התוכניות של מרצדס ליוזמות היפניות, נראה שהעתיד צופן לנו שפע מערכות אלקטרוניות שינסו לשמור עלינו מכל משמר, נשאר רק לקוות שלא נחנק מרב צמר-גפן...
     

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות