מרצדס ממשיכה בהוצאה המדורגת לגמלאות של מנוע ה-5.0 ל', V8, הוותיק שלה. אחרי הופעת בכורה ב-S החדשה לפני כמעט שנתיים, הגיע מנוע ה-5.5 ל' המודרני והחזק בהרבה (388 כ"ס, לעומת 306) גם ל-E במקביל למתיחת פנים ולאחרונה גם ל-R. עכשיו מוציאה מרצדס את המנוע הוותיק לגמלאות גם מחרטומו של ה-500ML. השיפור המשמעותי בהספק (שמגיע במקביל לשיפור נאה גם במומנט – תוספת של כעשרה קג"מ ל-57 בסה"כ) מביא לשיפור ניכר גם בביצועים – מד המהירות יראה מאה תוך 5.6 ש' אם לא תרחמו על דוושת התאוצה (לעומת 6.9 ש' "חלזוניים" ב-ML500 הנוכחי) וגם תאוצות הביניים ישתפרו משמעותית. המהירות הסופית מוגבלת, כמקובל אצל מרצדס, ל-250 קמ"ש, אבל זה עדיין שיפור של 15 קמ"ש לעומת ה-500 היוצא. אבל המנוע החדש לא רק חזק יותר, אלא גם חסכוני יותר בדלק – אחד מפלאי הטכנולוגיה. צריכת הדלק של ה-ML500 החדש נמוכה בכ-5% מזו של הדגם היוצא – 7.8 ק"מ לליטר לעומת 7.45 עם המנוע הישן. השאלה היא האם זה מה שירגיע את מצפונו של מי ששוקל לקנות מפלץ גדול וחזק שכזה (או לפחות את מצפונם של שכניו...). שאר היצע המנועים של הדגם ישאר ללא שינוי לעת עתה – כולל גרסת ה-AMG עם מנוע ה-6.2 ל' שמפיק 510 כ"ס, למי שממהר באמת – אבל בעתיד הקרוב יחל השיווק בארה"ב, ואח"כ באירופה של גרסת ה"בלוטק" למנוע הדיזל הבינוני במבחר, ה-320. מדובר בגרסה המשתמשת בתוסף מיוחד כדי ליעל את פעולת הקטליזטור ולהפחית משמעותית את פליטת המזהמים. טכנולוגיה זו נפוצה מאוד בעולם המשאיות, אולם כיום רק מרצדס משווקת מכונית נוסעים העושה בה שימוש, וגם היא מסתפקת בדגם אחד, הנמכר רק בארה"ב – ה-E320 בלוטק.