על הקאפארו T1 שמענו לראשונה בתחילת 2006, כאשר אז עוד נקראה 'פריסטרים'. הנתונים הראשוניים שפורסמו היו דרמטיים – 500 כ"ס ממנוע V8 מוגדש בנפח 2.4 ל', על משקל של פחות מ-500 ק"ג. מה שנראה בזמנו דמיוני (וגם עכשיו, יש לציין) התגלה כפרוייקט אמיתי ורציני, שקיבל גם גב חזק עם כניסת חברת קאפארו לעסק. בסוף חודש זה אמורה הקאפארו T1 לערוך הופעת בכורה ציבורית כמכונית הסדרתית בפסטיבל גודווד, ודומה כי מזה זמן רב לא שררה סקרנות כל כך רבה לגבי מכונית חדשה. עכשיו, כשבועיים לפני מפגש גודווד (בו, אגב, אנו מתכננים להיות) מפרסמת קאפארו נתונים כמעט מלאים על מכוניתה עוצרת-הנשימה. כפי שסיפרנו לפני כשלושה חודשים, חל שינוי אחד משמעותי לעומת המפרט המקורי: במקום מנוע 2.4 ל' מוגדש, הוחלט על מנוע אטמוספירי בנפח 3.5 ל'. זהו עדיין מנוע קיצוני על פי כל קנה מידה, עם תפוקה גדולה עוד יותר מההצהרה המקורית: 575 כ"ס. במונחים של יחס הספק-נפח אנחנו מדברים על 164 כ"ס לליטר, מה שמשאיר הרחק מאחור כל מנוע אטמוספירי אחר במכונית חוקית לכביש, ואפילו את כל המנועים המוגדשים הקיימים למעט אחד (זה של הקוניגסג CCR/CCX, שמוציא 171.5 כ"ס לליטר). למעשה זהו נתון שמוכר רק מעולם האופנועים, שם הנפחים קטנים בהרבה (ולכן המנועים עומדים בסל"ד גבוה ביותר). לתפוקה הקיצונית הזו מגיעה קאפארו על-ידי שימוש במנוע אשר למעשה תואם למפרט סדרת האינדיקאר האמריקנית (שמוגבלת למנועים אטמוספריים בנפח 3.5 ל', עם תקרת סל"ד מוכתבת ו-4 שסתומים לצילינדר). הונדה היא כיום ספקית המנועים הבלעדית של סדרה זו, מה שמעלה את השאלה האם למעשה מנוע הקאפארו הוא למעשה מנוע המירוץ של הונדה – במיוחד לאור העובדה שמניסוח ההודעה לעיתונות ניתן להבין כי אכן מדובר במנוע מירוץ שעבר התאמה לשימושו החדש באמצעות מספר שינויים, ולא במנוע חדש לגמרי. על כל פנים, ההספק יוצא-הדופן מושג בין היתר באמצעות סל"ד אסטרונומי – השיא מתקבל ב-10,500 סל"ד – אשר מושג מצידו בסיוע נתוני קדח ומהלך בוכנה קיצוניים: קדח 93 מ"מ, מהלך 64.3 מ"מ. זהו יחס שגם הוא מוכר רק מעולם האופנועים (וכמובן מנועי מירוץ). קאפארו טוענת כי המנוע תוכנן להגיע עד 12,000 סל"ד והצליח להפיק עד 700 כ"ס; סל"ד המקסימום הוגבל ל-10,500 משיקולי אורך חיים. המומנט המירבי, אגב, הוא 42.9 קג"מ – ב-9,000 סל"ד... וכל זה מניע מכונית שמשקלה הרטוב הוא 550 ק"ג בלבד, מה שנותן יחס הספק-משקל של 1,045 כ"ס לטון. בערך פי שניים מבוגאטי ויירון. קאפארו מדברת על האצה מ-0 ל-100 בפחות מ-2.5 שניות. שאר המפרט נראה כשייך גם הוא בלעדית לעולם המירוצים. תיבת ההילוכים היא רובוטית-סקונסיאלית. השילדה היא מונוקוק מקרבון ואלומיניום, כאשר החלק האחורי (הנושא גם את המנוע) יושב על תת-שילדה מצינורות פלדה. קוטר דיסקי הבלמים הוא 355 מ"מ קדימה ואחורה, וכדי לשים נתון זה בפרופורציה אלו בלמים גדולים משל פורשה 911 ששוקלת פי שניים-וחצי, ובאותו גודל כמו של 911 GT3! המיתלים כוללים מוטות ייצוב מתכווננים קדימה ואחורה, ובולמי זעזועים שגם הם מתכווננים. ההגה ניתן להסרה, כמו במכוניות פרומולה. רתמות מירוץ עם 6 נקודות עיגון שומרות על בטיחות הנוסעים. חומרים אקזוטיים מופיעים שוב ושוב בכל מקום אפשרי. המכונית תמכר בגרסאות כביש ומסלול, ואנו נעצור כאן לפני שנרטיב בריר את מסך המחשב. חוץ מזה, צריך להשאיר משהו למבחן, לא?