ראלי מקסיקו: בחזרה לשגרה - אוטו

ראלי מקסיקו: בחזרה לשגרה

ראלי מקסיקו החל כהפתעה אך הפך מהר מאוד למחזה אליו כל-כך התרגלנו בעונה שעברה: לואב, גרונהולם והירבונן על הפודיום, בסדר הזה

סבסטיאן לואב הוא אשף העפר. נכון, הוא מצטיין גם על אספלט ושלג, אך העפר הוא מקום משכנו הטבעי – בשנה שעברה הוא ניצח בחמישה משבעת אירועי העפר בהם השתתף, ובשניים האחרים סיים במקום השני. ראלי מקסיקו פתח את מרוצי העפר של עונת 2007, כפי שעשה גם בעונת 2006. כמו אז, גם כעת לואב מנצח (את נצחונו ה-30 במספר!) בהפרש של כמעט דקה מהמקום השני. ב-2006 היה זה פטר סולברג שהתייצב מאחוריו, וכעת מרקוס גרונהולם תופס את המשבצת השנייה. ומה עם פטר? אז בואו נתחיל מההתחלה. ראלי מקסיקו מתרחש באזור הררי בגובה של עד כ-2700 מטרים מעל פני הים. גובה כזה משפיע רבות על הספקי מנועי הטורבו, ויכול להורידם ב-30 אחוזים! ב-2004 הצטרף הראלי לקרקס הנודד של ה-WRC, ומרקו מרטין זכה להיות מנצחו הראשון. ב-2005 ניצח פטר סולברג וב-2006 סבסטיאן לואב. פטר סולברג התייצב השנה לראלי מקסיקו עם מכונית חדשה. טוב, לא בדיוק חדשה, היא הרי נראית כמעט בדיוק כמו הקודמת. ובכל זאת יש הרבה שינויים: חלוקת משקל שונה, גאומטריית מתלים משופרת, דיפרנציאל, רדיאטור ואינטרקולר חדשים ולא פחות חשוב – תקווה רבה לאמינות משופרת. ואכן, פטר והזאב הפתיעו כבר מתחילת הראלי וזינקו למקום הראשון כשהם מנצחים בשלושת הסטייג'ים הראשונים. מעניין לציין כי גם בעונה הקודמת הוביל פטר מתחילת הראלי, אך נאלץ לצפות בלואב עוקף אותו בסטייג' השמיני. הפעם זה קרה אפילו מוקדם יותר – פטר לא זכה לסיים את הסטייג' השישי, כיוון שמאוורר קירור השמן שלו נשבר והמנוע איבד את כל השמן במהירות רבה. ובכל זאת נהגה של סובארו היה מרוצה מהקצב של מכוניתו החדשה, וסיפר כי יש אמנם עוד שיפורים לבצע, אך הרכב בפירוש מרגיש טוב מבעבר. מאותו הרגע ירש לואב את ההובלה בראלי העפר הראשון שלו עם ה-C4. בסוף היום הראשון הוא כבר הוביל בכ-30 שניות. כריס אטקינסון, עם הסובארו השנייה, הראה גם הוא כי לאימפרזה החדשה יש הרבה לתת, וסיים את היום הראשון במקום השני. מאחוריו התמקמו שני הצעירים של פורד וסיטרואן, הירבונן וסורדו. גרונהולם דווקא הראה סימני חולשה בתחילת הראלי – הוא לא ניצח אף סטייג' ביום הראשון וסיים אותו במקום החמישי. הנינג סולברג עף מהשביל ואיבד מספר דקות והרבה מקומות. ביום השני גרונהולם הראה סימני התאוששות והתייצב במהרה במקום השני. על המקום השלישי נאבקו שלושת הצעירים – הירבונן, סורדו ואטקינסון. בסוף היום היה סורדו כ-3 שניות מהיר מחברו הפיני, בעוד אטקינסון נותר מאחור עקב בעיות גדישה. היום השלישי לא הניב הפתעות רבות – לואב כאמור סיים ראשון וגרונהולם כדקה מאחוריו. מיקו הירבונן גבר על שני מתחריו הצעירים בדרך למקום השלישי, כשסורדו ואטקינסון מסיימים רביעי וחמישי בהתאמה. מנפרד סטוהל סיים שישי וג'רי-מאטי לטבלה שביעי. מתיו וילסון הצעיר סגר את השמיניה בפעם השנייה בקריירה הקצרה שלו. דירוג ראלי מקסיקו: 1. סבסטיאן לואב (סיטרואן) – 3:48:13.3 (10 נק') 2. מרקוס גרונהולם (פורד) – 55.8+ (8 נק') 3. מיקו הירבונן (פורד) – 1:27.7+ (6 נק') 4. דניאל סורדו (סיטרואן) – 1:43.7+ (5 נק') 5. כריס אטקינסון (סובארו) –2:24.1+ (4 נק') 6. מנפרד סטוהל (קרונוס-סיטרואן) – 3:45.5+ (3 נק') 7. ג'רי-מאטי לטבלה (סטובארט פורד) – 4:10.8+ (2 נק') 8. מתיו וילסון (פורד פרטית) – 12:22.6+ (1 נק') דירוג נהגים אחרי 4 מרוצים: 1. מרקוס גרונהולם (פורד) – 32 נק' 2. סבסטיאן לואב (סיטרואן) – 28 נק' 3. מיקו הירבונן (פורד) – 26 נק' 4. דניאל סורדו (סיטרואן) – 13 נק' 5. הנינג סולברג (סטובארט פורד) – 11 נק' 6. כריס אטקינסון (סובארו) – 10 נק' דירוג קבוצות אחרי 4 מרוצים: 1. פורד – 58 נק' 2. סיטרואן – 43 נק' 3. סטובארט M-sport פורד – 19 נק' 4. סובארו – 19 נק' 5. OMV קרונוס – 17 נק'
     

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות