בשנת 1922 חצתה משלחת שארגן אנדרה סיטרואן את מדבר הסהארה, לראשונה עם כלי רכב ממונעים. חמישה כלים חצי-זחליליים הצליחו להגיע מאלגי'ריה למערב אפריקה, ובעקבות זאת ארגן סיטרואן משלחות מדעיות/תרבותיות/הונטיריות נוספות לאפריקה ואסיה בשנים הבאות (הגלגול הקדמון ל'איסוזו צ'לנג', שמא?). עכשיו בתערוכת ז'נבה מציגה סיטרואן רכב-קונספט המהווה מחווה לאותם כלים זחליליים חלוציים. ה-Cruise Crosser מבוסס באופן גס על ה-C-קרוסר, רכב הפנאי החדש של סיטרואן, אך כמו אותם רכבי-סהארה הוא מצוייד בשלושה סרנים ומיועד להגיע לפינות מרוחקות של כדור הארץ. המבנה דמוי-הטנדר מאפשר להסיע עוד נוסעים בארגז באמצעות שורת מושבים שלישית הניתנת להסרה, או לשאת שפע מטען וציוד הנדרשים למשלחות-מחקר. את ההנעה מספקת יחידת-כוח היברידית: מנוע דיזל המניע את ארבעת הגלגלים בשני הסרנים הקדמיים, ומנוע חשמלי המניע את הסרן השלישי ומשמש גם לשיפור העבירות בשטח קשה במיוחד. למרות הקשיחות והיעוד הכאילו-מדעי, פנים הרכב קצת מפואר מדי לטעמנו: מה יגידו הילידים העניים והרעבים למראה העור ונגן ה-DVD? הקרוז-קרוסר עוצב בשיתוף פעולה בין סיטרואן לסדנת סבארו השוויצרית, שאת שמה לא שמענו מזה זמן מה. למעשה מדובר בגלגולה העכשווי, בית-הספר לעיצוב 'אספרה סבארו'.