עכשיו גם לסיאט יש 4x4. זאת אומרת עוד לא כרגע, אבל תהיה: היצרן אומר שה-Freetrack, גרסת הפנאי המוגבהת של האלתיאה, תגיע לייצור בקרוב. בינתיים מוגדר הדגם שהוצג היום בז'נבה כאבטיפוס, ולפחות תא הנוסעים שלו לא יראה כך בגרסה הסדרתית. הפריטרק הוגבה ב-18.5 ס^מ לעומת האלתיאה, ומציע זויות-מרכב מצויינות יחסית לכלים מסוגו; מספיק כדי לגרום לסיאט להצהיר כי זהו רכב שטח אמיתי (הגבהת המרכב איפשרה השגת מרווח-גחון נדיר של 31 ס^מ). יחסית לאלתיאה הוגדל רוחב הפריטראק ב-6 ס^מ, בין היתר כדי לאכלס את הצמיגים המגודלים: 255/50 על חישוקי ^20. את ההנעה מספק מנוע 2.0 TFSI המוכר המפיק כאן 240 כ^ס; תיבה ידנית 6 הילוכים מעבירה את הכוח הלאה. סיאט מסבירה כי הפריטראק מהווה את השלב המסכם והסופי בפרוייקט ה-MDC – ולא, הם לא מתכוונים לפרוייקט (המוצלח לכשעצמו) של 'מסלולים' בו היתה סיאט מעורבת אלא ל-Multi Driving Concept... מדובר בסדרת רכבי-קונספט שהחלה עם הסאלסה בשנת 2000, אשר ניסתה לשלב משפחתית או מיניואן קומפקטי עם תכונות של רכב פנאי. הפריטראק מציע מרחב-פנים וכושר העמסה כשל רכב משפחתי, את הטכנולוגיה של רכב 4x4 ואת ההנעה מנהיגה של מכונית ספורט. בתיאוריה זה נשמע מצויין, אבל אנחנו מהמרים שהמוצר הסופי שיצא לשוק יהיה לא יותר מאשר עוד רכב-פנאי רך (ובטח לא יהיה לו מרווח-גחון של 31 ס^מ).