בסוף 2005 השיקה לוטוס מכונית-מירוץ על בסיס האקסיג', שזכתה לכינוי GT3. בעונת 2006 כבר זכתה המכונית בהצלחות מסלול רבות, כולל אליפות סדרת ה-GT הבריטית. עכשיו מציגה לוטוס בז'נבה גרסת כביש של האקסיג' GT3, שהיא הגלגול הקיצוני ביותר עד כה של המשפחה המהוללת שהחלה עם האליס המקורית ב-1995. בשלב זה מוגדרת המכונית כקונספט, אך לוטוס הציגה מפרט טכני מלא ומצהירה על כוונה מפורשת להביאה לייצור עוד השנה, עם תג מחיר בין 50,000 ל-60,000 אירו. מנוע ה-1.8 ל' המוכר מטויוטה מפיק כאן 275 כ"ס (ב-8,000 סל"ד), כ-55 יותר מהאקסיג' S שהיא החזקה ביותר בליין הנוכחי החוקי לכביש, ולמעשה יותר מכל אקסיג' אחרת אי פעם למעט גרסת המירוץ הטהורה עליה מבוסס הקונספט; זה מספיק כדי להאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש ב-4.0 שניות (נתון משוער ואולי מעט אופטימי), והמהירות המירבית מוגבלת ל-160 מייל/שעה (257 קמ"ש). בין השינויים האחרים: מפשק גלגלים מורחב מאחור עם חישוקים וצמיגים מורחבים, בלמים מוגדלים עם קליפרים משופרים, חרטום אוירודינמי ונקי יותר, כונס עליון, בולמי אוהלינס מתכווננים, מוט ייצוב קדמי מתכוונן ועוד. דיפרנציאל מוגבל החלקה ובקרת משיכה מגיעים כסטנדרד.