טרמונטנה, גרסת הייצור - אוטו

טרמונטנה, גרסת הייצור

מכונית-העל הספרדית תופיע בז‘נבה בגרסתה הסדרתית (עד כמה שייצור 12 יחידות בשנה יכול להקרא סדרתי...)

בתערוכת ז'נבה 2005 הפתיעה סדנה ספרדית חדשה עם מכונית סופר-קיצונית שנשאה את שמה של החברה – טרמונטנה (Tramontana). טכנולוגיות פורמולה 1 כמו שלדת מונוקוק מסיבי פחמן הפכו את המכונית לאחת האקזוטיות ביותר בהיסטוריה, עם נתונים כמו מנוע V12 כפול-מגדשים בנפח 5.5 ל' שהפיק 720 כ"ס, משקל מוצהר של כטונה אחת בלבד, ועיצוב קיצוני עוצר נשימה. בזמן שחלף עסקה טרמונטנה בפיתוח אבטיפוס והשלמת ניסויים, ועכשיו, בתערוכת ז'נבה שתפתח עוד שבוע, יוצג המוצר המוגמר, מוכן לייצור. היחידות הראשונות יסופקו כבר בקיץ הקרוב. ובסך-הכל מתוכננת מסירת 5 יחידות השנה, ומקסימום של 12 יחידות לשנה בהמשך. כל מכונית (שעדיין לא קיבלה שם משלה, אגב) תיוצר לפי הזמנה, בעבודת יד ותוך התאמה ללקוח – הן מבחינה פיזית לפי מידותיו, והן מבחינת פרטי העיצוב והאבזור (בהודעה לעיתונות, למשל, מוזכרת אפשרות הבחירה בין זהב לבן או צהוב לחלק מהפריטים, אופציה לאבן יקרה שתוטבע במרכז ההגה וכן הלאה), כולל כמובן בחירה בין מושב יחיד או שניים. במידה ונבחרת האפשרות השניה, הנוסע יושב מאחורי הנהג בעמדה מוגבהת מעט. העדפות הלקוח גם יקבעו את המחיר, אך הבסיס כנראה יהיה לא פחות מ-600,000 דולר. משם ואילך השמים הם הגבול, פחות או יותר. בין הפרטים הטכניים החשובים: תפוקת המנוע (המרכזי, הנעה אחורית) תהיה 550 או 720 כ"ס, כשהנהג בוחר את הרצוי לו בלחיצת כפתור. בקרת משיכה עם 4 מצבים (כולל, יש לקוות, ביטול מלא) תסייע להשתלט על הסוסים הפרועים. חישוקי "20 נושאים צמיגים במידה 245/35 מלפנים ו-335/30 מאחור. המיתלים מאפשרים שינוי גובה. המרכב, כמו השילדה, עשוי סיבי פחמן. המשקל הסופי קצת גבוה יותר מההצהרה הראשונית אך עדיין נמוך מאד עבור מכונית לא-קטנה עם מנוע V12 גדול: 1,250 ק"ג (לא קטנה, משמע אורך של 4.90 מ' ורוחב של 2.08 מ', כשהגובה הוא 1.20 מ'). נתון התאוצה מ-0 ל-100 הוא 3.7 שניות, הצהרה צנועה למדי בהתחשב בנתונים, כאשר המהירות המרבית היא 355 קמ"ש. לצורך עצירה מהמהירויות הללו מצויידת הטרמונטנה בבלמים קרמיים עם דיסקים ענקיים 380 מ"מ וקליפרים בעלי 6 בוכנות, בכל ארבעת הגלגלים. לאתר טרמונטנה >
     

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות