רנו בז‘נבה – דיזל ספורטיבי ומיניוואן קשוח - אוטו

רנו בז‘נבה – דיזל ספורטיבי ומיניוואן קשוח

רנו תציג בז‘נבה גרסה מוגבהת ומסוקסת לסניק, ותשלים את ההיצע הספורטיבי של המגאן עם גרסת דיזל

בדוכן רנו בז'נבה לא יוצגו דגמים חדשים לחלוטין, אבל עדיין יש לה מה להציע. מבין המוצגים השונים, שניים מעניינים במיוחד – הראשון הוא גרסת שטח לסניק, והשני גרסה ספורטיבית נוספת למגאן, הפעם עם מנוע דיזל. הסניק כאילו-שטח, זוכה לשם הראוי Conquest (כיבוש). הוא עוקב אחר הנוסחה המקובלת כיום, המוותרת על הנעה כפולה (בניגוד לגרסת הפנאי של הדור הראשון). התאמתו לשטח מתבטאת בהגבהה קלה של המרכב (המוסיפה 20 מ^מ למרווח הגחון), פגושים עם ציפוי שחור הרגישים פחות לשריטות מאלו של גרסאות הכביש, מגני גחון מלפנים ומאחור ופסי חיכוך רחבים המגנים על הדלתות. למרות העדר ההנעה הכפולה, רנו בכל זאת השקיע מעט זמן-מהנדסים בהסבה הזו, ולא רק זמן-מעצבים – המתלים חוזקו, כדי להתמודד טוב יותר עם תלאות השבילים, ומהלכם הוארך, כדי שיבודדו טוב יותר את הנוסעים ההרפתקנים. המוטות המייצבים דקים יותר גם הם כדי לאפשר לגלגלים לשמור על מגע עם קרקע לא אחידה, ובקרת המשיכה והאחיזה תוכנתו מחדש כדי להתאים לנסיעה על עפר. יחידות ההנעה, לעומת זאת, לא עבור שום שינוי – 1.6 ו-2.0 ל' בנזין, ו-1.5 ו-1.9 ל' דיזל, עם תיבה ידנית בלבד. אם אתם אוהבים את הרעיון של מיניוואן עם יכולת שטח של מכונית ליסינג, כדאי מאוד שתאהבו גם כתום – מבחוץ אפשר אומנם לוותר על הכתום-קאיין (ואנחנו כבר יכולים לשמוע את התשובה במבטא צרפתי – ^במקרה בחרנו בשם הזה, באמת...^), אבל נגיעות כתום פזורות גם בכל תא הנוסעים, כולל צבע חגורות הבטיחות, הקונסולה המרכזית (עם שרטוטים המזכירים קווי גובה במפה טופוגרפית), ההגה ועוד. אם שטח, אפילו בהגדרתו הצנועה ביותר, לא מעניין אתכם כהוא זה, אבל אתם רוצים יותר ריגושים ממה שיכולה להציע המשפחתית הממוצעת, אולי המגאן ספורט dCi תעניין אתכם יותר. רנו לקחו את שלדת המגאן ספורט, והחליפו את מנוע ה-2.0T על 225 סוסיו בגרסה החזקה ביותר של מנוע הדיזל 2.0 ל' שלהם המפיק 175 סוסים, בשידוך לתיבה ידנית בת שישה הילוכים. זה אומנם 50 סוסים פחות מאשר בגרסת הבנזין, אבל זמינות הכח העדיפה של הדיזל אמורה לוודא כי לא תשתעממו. את התמורה תקבלו בתחנת הדלק, עם צריכת דלק משולבת של יותר מ-15 ק^מ/ל'. בהמשך להגיון שמצדיק גרסה ספורטיבית בעזרת צריכת דלק נמוכה, משחררת רנו נתונים מדויקים על פליטת ה-CO2 של המכונית, אבל לא מזכירה אפילו נתוני ביצועים... לנהגים ממוקדים עוד יותר מציעה רנו כאופציה את שלדת גרסת ה-CUP המושחזת יותר, אבל בשני המקרים אנשי הדיזל יצטרכו להסתדר ללא הספויילר האחורי – ההבדל הכמעט יחידי בעיצוב בין הבנזין לדיזל.
     

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות