פונטיאק הציגה בתערוכת שיקגו (שנפתחה אתמול לעיתונות, הפתיחה לקהל מחר) גרסת קונספט של ה-G8 – מכונית שאמורה להגיע לאולמות התצוגה בעוד כשנה. בהליך שהפך למקובל בזמן האחרון מכונית ה"קונספט" היא בעצם מכונית סדרתית כמעט לחלוטין, עם שינויים קלים מהסוג שמבצעים לא מעט רוכשים – חישוקים גדולים יותר ("20 במקום ה-"18 הסטנדרטיים או ה-"19 האופציונאליים), מרכב מונמך יותר קליפרים צבועים ושאר זוטות.
אבל הבסיס הסדרתי מעניין למדי בפני עצמו – מדובר בפלטפורמת הנעה אחורית מתכנונה של הולדן, החטיבה האוסטרלית של GM (הולדן משווקת את הקומודר המשתמשת בפלטפורמה זהה) עם מתלים נפרדים בכל הפינות וממדים מתחום הסלון, ואפילו הסלון הגדול. מלפנים בחרו הולדן/פונטיאק בתצורה הסטנדרטית כמעט – תמוכות מקפרסון – אבל בנו את המתלה כך שכל הזוויות ניתנות לכיוון לטובת התאמת ההתנהגות לדרישות הנהג. מאחור ישנו מתלה רב חיבורי עם מסבים כדוריים לטובת קשיחות משופרת, וגם כאן ניתן לכוון את הזוויות לפי הטעם האישי. ליכולת הניהוג אמור לתרום גם ההגה, עם 2.8 סיבובים מנעילה לנעילה, ונשאר רק לקוות כי פונטיאק נטשו את ספקי תיבות ההגה המסורתיים שלהם... את החבילה המעניינת-על-פניה-מבחינה-דינמית משלימים שני מנועים – הפחות חזק הוא מנוע ה-3.6 ל' עם תזמון משתנה שפגשנו כבר בכמה מדגמי הקונצרן, כאן עם 261 כ"ס ו-34.7 קג"מ, ומשודך לתיבה אוטומטית בת חמישה הילוכים; החזק יותר הוא מנוע ה-V8 שישה ל', גם הוא מוכר מכמה וכמה דגמים אחרים, שמציע 362 כ"ס ו-54 קג"מ ומשודך גם הוא לתיבה אוטומטית, עם הילוך אחד יותר מבמנוע הקטן. אנשי ההארד-קור (מי אמר "דוקטור"?) יבחרו בוודאי בתיבה האופציונאלית – ידנית עם שישה הילוכים – ויוסיפו אליה דיפרנציאל מוגבל החלקה לטובת שיפור יכולת הדריפטים.
אבל למנועים הללו לא מחכה עבודה קלה – כאמור מדובר במכונית גדולה, אפילו גדולה מאוד במונחים שלנו – בסיס הגלגלים הוא 2.91 מ', לאורך הכללי חסרים פחות משני ס"מ כדי להשלים חמישה מטרים וגם הרוחב (1.9 מ') והגובה (1.46 מ') מכובדים. ומכיוון שפונטיאק לא נעזרו במתכות קלות או חומרים מרוכבים, המשקל הכללי גבוה בהתאם – בערך 1,800, פלוס מינוס 40 ק"ג, בהתאם לגרסה (GT או רגילה), לאבזור ולמנוע.