מאות רוכבי אופנועים וקטנועים התקבצו בשעת בוקר מוקדמת בכיכר המדינה. המטרה: מחאה כנגד תכנית האוצר להעלות באופן משמעותי את תעריפי ביטוח החובה לרכב דו-גלגלי. שיתוף פעולה נדיר בין מגזינים ברשת, פורומים, מועדון האופנועים הישראלי ואיגוד יבואני הרכב הדו-גלגלי הביא לפעולת-מחאה בלתי שגרתית: האופנועים תפסו מקומות חניה מסביב ובסביבת כיכר המדינה, כדי להמחיש מה יקרה אם הרוכבים ינטשו את כליהם ויעברו לנהוג במכונית.

בין היתר נשאו האופנועים דגלים עם הכתובת "היום אני אוטו" להעברת המסר, יחד עם מדבקות "די לרכב על הרוכבים". ההחלטה על העלאת תעריפי הביטוח בעשרות אחוזים התקבלה לאור טענות חברות הביטוח על כי ביטוח חובה לרכב דו-גלגלי גורם להם הפסדים, וכי התעריפים הנוכחיים אינם ריאליים. מנגד מציגים הרוכבים מספר טענות. מדובר ברכב זול שעלות הביטוח שלו יכולה להגיע עד מחצית ערכו ואף יותר; לא יתכן שהמדינה תחייב את כל הציבור לרכוש ביטוח-חובה בעל תקרת כיסוי אסטרונומית, למנוע את האפשרות לתבוע את ביטוח הנהג הפוגע (תקנות התעבורה מחייבות ביטוח מסוג No Fault – דהיינו הכיסוי הביטוחי אינו תלוי באשמת מי נגרמה התאונה), ולאחר מכן לחייב תשלום לפי קריטריונים כלכליים צרים.

בנוסף, שימוש ברכב דו-גלגלי תורם להקטנת עומסי התעבורה ומצוקת החניה, ומפחית את זיהום הסביבה. כדוגמה נותנים האופנוענים את רוכבי האופניים, אשר משתמשים בכביש לעתים קרובות תוך סיכון עצמי – אך אינם מחוייבים בביטוח כלשהו, וכל נזק-גוף שנגרם להם עקב פגיעה על-ידי מכונית מכוסה על-ידי ביטוח הרכב.

יש לציין כי הסטטיסטיקה מוכיחה שברוב התאונות בהן מעורב אופנוע ורכב אחר, הרכב השני הוא האשם בתאונה. איסוף-המחאה נערך בעידוד ותמיכת עיריית תל-אביב, הרואה יתרון רב בעידוד השימוש ברכב דו-גלגלי, מסיבות ברורות. בין היתר נכח במקום ח"כ גלעד ארדן, תומך נלהב בעידוד רכב דו-גלגלי ואחד המתנגדים הנמרצים להעלאת התעריפים. * התמונות צולמו באמצעות טלפון סלולרי ולכן איכותן נמוכה