כשבועיים לפני ראלי טורקיה שבר סבסטיאן לואב את ידו בתאונת אופניים. כתוצאה מכך הוא לא התחרה בראלי שהסתיים אתמול ואנחנו זכינו לאירוע צמוד, מרתק ומלא התרחשויות מפתיעות. במקום לואב עלה להתחרות עבור קרונוס שם מוכר מאוד לכל חובב ראלי – קולין מקריי. נהג הראלי האגדי, לו סגנון נהיגה ספקטקולרי, אליפות עולם אחת (1995) ו-25 ניצחונות בסך הכל ב-WRC (כיום מקום שלישי לאחר לואב וסיינז), נבחר להחליף את לואב בתקווה כי יוכל לספק נקודות יצרן חשובות לקרונוס. מקריי לא התחרה כבר יותר משנה, אבל באמתחתו ניסיון רב עם הקסארה, מה שהיה אמור לתת לו את הסיכוי לפודיום ואולי אפילו לעקיצה על גרונהולם. אבל זה לא קרה. מקריי נאלץ לפרוש בסטייג' האחרון עקב בעיות חשמל, זאת מהמקום השביעי בלבד, כיוון שלא הסתדר עם התנאים הקשים וביצע בחירת צמיגים שגויה (מעניין, תקלות טכניות ובחירות שגויות עם הקסארה אף פעם לא קורות ללואב). זה הותיר את גרונהולם לשעוט כל הדרך אל ניצחון ללא הפרעה ובמרחק בטוח מחברו לקבוצה, הירבונן. הראלי התחיל בתנאי מזג-אוויר קשים, אשר עוד קודם לתחילתו הספיקו להחריב חלק גדול מאזור הטיפולים. סופות גשמים מנעו את פתיחתם של שני הסטייג'ים הראשונים (לא עקב חוסר יכולת להתחרות, אלא כיוון שמסוק החילוץ לא יכול היה להמריא בתנאים כאלו), וכך החל הראלי בפועל מהסטייג' השלישי. מרקוס גרונהולם ניצח אותו בהפרש אדיר של 25 שניות מפטר סולברג, ומכאן והלאה הוביל את הראלי בבטחה. הקטע הרביעי בוטל עקב עודף בוץ, ובקטעים החמישי והשישי ניצח גרונהולם שוב, הפעם בהפרש זעום. משם היה זה פטר סולברג, שזרח גם הוא בהעדר לואב, וסיפק ניצחונות בסטייג'ים כשהוא מסיים את היום הראשון במקום השני. גם במהלך היום השני נהנה סולברג מניצחונות בקטעי דירוג, למרות תנאי אקלים וקרקע שהזכירו את שוודיה המושלגת. כל זאת – עד סטייג' 15. ארבעה קילומטרים לתוכו קיפץ סולברג על סלע ונתקע בתעלה, כשהוא מסיים את היום. הוא המשיך למחרת תחת חוקי סופראלי, אבל איבד כל יכולת להשיג נקודות. המזל הרע תוקף שוב… את המשבצת הריקה תפס מיקו הירבונן ושמר עליה עד הסוף, כשהוא עוזר לפורד להשיג את שני המקומות הראשונים על הפודיום – ואת הנקודות הרבות שנאספות בזכותם. אל המקום השלישי בפודיום התברג, לראשונה בחייו, הנינג סולברג. אחיו הבכור של פטר הוא אולי לא הסולברג שתצפו לראות עם גביע, אבל בהחלט מגיע לו – הבחור מציג השנה נהיגה רהוטה ונקייה יותר מאחיו הצעיר בעל שתי האליפויות, ולבטח סובל מפחות מזל רע (כנראה שזה לא עובר במשפחה). בזכות התוצאה בטורקיה הוא אפילו עבר את אחיו בדירוג הנהגים הכולל. דרך אגב, כל זה לא הפריע לסולברג הצעיר לנצח את שני הסטייג'ים האחרונים של הראלי, במעין הצהרת יכולת. מעבר לפודיום נמצא קסאוויר פונס במקום הרביעי. פונס היה נהגה המשני של קרונוס לאורך מרבית העונה, עד שהוחלף בדני סורדו. בראלי זה הוא נהג בקסארה של קרונוס אך ללא אפשרות לספק לקבוצה נקודות, וחבל, שכן הוא הצליח באופן נדיר ביותר להיות נהג הקסארה הראשונה בדירוג (עקב היעדרו של לואב, כמובן). אחריו – הפתעת הראלי – קוסטי קאטאג'מאקי מהקבוצה המשנית של פורד, שהבליח לרגע בראלי שוודיה בתחילת השנה עם מקום שישי, והצליח להתברג כאן למקום החמישי בהפרש זעום מפונס, לראשונה בקריירה שלו. מספר שניות אחריו נמצא כריס אטקינסון, נהגה המשני של סובארו וכרגע מספק הנקודות הראשי שלה. דני סורדו, שלא השיג נקודות בשלושת האירועים האחרונים, הצליח להתברג למקום השביעי אך איבד את מקומו השלישי הכולל להירבונן. מנפרד סטוהל סיים שמיני לאחר ראלי רצוף בעיות, ושמר על מקומו החמישי הכולל. בדירוג הקבוצות, פורד עקפה את קרונוס-סיטרואן והיא ניצבת כעת במקום הראשון, זאת בזכות ה-1-2 של שני נהגיה בראלי זה. כל זה אומר שללואב תהיה הרבה עבודה לכשיחזור. זאת, אגב, הוא מקווה לעשות בראלי אוסטרליה בסוף החודש, אך ייתכן וייאלץ להמתין עד ניו-זילנד באמצע נובמבר. הוראות הרופא, אתם יודעים... דירוג ראלי טורקיה: 1. מרקוס גרונהולם (פורד) – 3:28:16.3 (10 נק') 2. מיקו הירבונן (פורד) – 2:23.4+ – (8 נק') 3. הנינג סולברג (OMV פיז'ו) – 3:06.0+ (6 נק') 4. קסאוויר פונס (סיטרואן פרטית) – 3:27.4+ (5 נק') 5. קוסטי קאטאג'מאקי (סטובארט VK פורד) – 3:28.5+ (4 נק') 6. כריס אטקינסון (סובארו) – 3:36.5+ (3 נק') 7. דניאל סורדו (קרונוס-סיטרואן) – 4:24.8+ (2 נק') 8. מנפרד סטוהל (OMV פיז'ו) – 4:30.3+ (1 נק') דירוג נהגים אחרי 13 מרוצים: 1. סבסטיאן לואב (קרונוס-סיטרואן) – 112 נק' 2. מרקוס גרונהולם (פורד) – 87 נק' 3. מיקו הירבונן (פורד) – 47 נק' 4. דניאל סורדו (קרונוס-סיטרואן) – 43 נק' 5. מנפרד סטוהל (OMV פיז'ו) – 34 נק' 6. הנינג סולברג (OMV פיז'ו) – 25 נק' 7. פטר סולברג (סובארו) – 23 נק' דירוג קבוצות אחרי 13 מרוצים: 1. פורד - 153 נק' 2. קרונוס-סיטרואן - 145 נק' 3. סובארו - 83 נק' 4. OMV פיז'ו - 67 נק' 5. סטובארט VK פורד – 35 נק' 6. רד-בול סקודה – 23 נק'