מיכאל שומאכר בן ה-37 הודיע כי יפרוש בסיום השנה מנהיגה במסלול המרוצים של הפורמולה הבכירה. ההודעה הצפויה נמסרה על ידו בתום המרוץ במונזה, בו ניצח שומאכר בעוד אלונסו, אלוף העולם בשנה שעברה ומוביל טבלת האליפות השנה, פרש עם מנוע מפוצץ. הניצחון של שומי קרב אותו מרחק פגוש מתואר אליפות שמיני, כשרק 2 נקודות מפרידות בינו לבין אלונסו כשבקופה נותרו 30 נקודות אפשרויות (שלושה מרוצים). שומאכר הוא ללא ספק גדול נהגי המרוצים מאז ומעולם. יעידו זאת עליו כל השיאים אותם שבר במהלך התקופה בה שלט ללא עוררין במסלולי הפורמולה 1: שיא נצחונות (90 – לא סופי), שיא אליפויות עולם (7 – לא סופי), שיא זינוקים מהעמדה הבכירה (68) ושיא מיקומים על הפודיום (אחד משלושת המקומות הראשונים – 158. אחוז נכבד מאוד מתוך כ-240 מרוצים בהם השתתף). שומאכר הבריק גם בעונות בהם נהג במכונית נחותה ובעיקר במרוצים שנערכו על מסלולים רטובים. שומאכר נחשב לספורטאי שהרוויח יותר מכל ספורטאי אחר בהיסטוריה, וגם לאחד הנבונים שבהם. יש כאלו שביקרו את שומי, בעיקר על תחרותיות מוגזמת שדחפה אותו בצורה שלפעמים היתה לא ספורטיבית. אולם טענות דומות הושמעו נגד רובם ככולם של אלופי הספורט הגדולים באמת, אלו שניחנו ביצר תחרותי עז. עם פרישתו, תפתח מחדש ההתמודדות על תואר הטוב בנהגי העולם (הפעילים), התמודדות בה יככבו נהגים ותיקים יותר כאלונסו ורייקונן (מי שאמור להחליף את שומאכר בקבוצת פרארי), ונהגים חדשים לגמרי כנהג הפולני קוביצה, למשל, שהגיע שלישי (!) במונזה – במרוץ פורמולה 1 השלישי בו השתתף. והתוכניות לעתיד? קבוצה מנצחת לא עוזבים – מיכאל שומאכר צפוי להחליף את ג'אן טוד בניהול קבוצת המרוצים של פרארי, קבוצה אליה הוא קשור ואיתה הוא מזוהה מזה עשור.