הרנו נפטה (Nepta) שתוצג בתערוכת פריז בסוף החודש היא מכונית-קונספט חריגה עבור רנו, בין היתר משום שקשה למצוא קשר כלשהו בינה לבין דגמי-קונספט מהעבר של היצרן – או איזשהו קשר לקו המוצרים והכיוון הכללי שלו. הנפטה היא מכונית פתוחה גדולת ממדים (אורכה הכללי כמעט 5 מטרים, על בסיס גלגלים של 284.5 ס^מ) בעיצוב אותו ניתן להגדיר ^רטרו-מודרני^, עם מקום לארבעה. בניגוד למגמה השולטת כיום היא אינה מציעה יחידת-הנעה היברידית או דיזל: פשוט מנוע בנזין V6 כפול-טורבו (אם כי בעל הזרקה ישירה) בנפח 3.5 ל' המפיק מנה נאה של 420 כ^ס – ומעביר אותם לגלגלים האחוריים (!). כן, ברנו. זה מספיק, אגב, כדי להגיע ל-100 קמ^ש ב-4.9 שניות, בסיוע תיבה אוטומטית בעלת 7 הילוכים. הקטע המוזר באמת הוא שיטת פתיחת הדלתות: כל צד של המכונית מתרומם כיחידה אחת בסגנון ^דלתות שחף^, אלא שבהעדר גג קבוע, צירי הדלתות ממוקמים במרכז מכסה תא המטען ומעל המנוע (שם גם נמצאים המנועים המפעילים את הדלתות). זהו בהחלט מנגנון מסובך עבור מכונית שלמעשה אפשר להכנס אליה בדילוג קל מעל לדלתות... החלק המתרומם כולל, אגב, גם את כיסוי המנוע. למרות התוספת המכנית הנ^ל, המכונית שוקלת 1,490 ק^ג בלבד בזכות המרכב העשוי סיבי פחמן. הגג עצמו, אגב, נעדר ייחוד או חידוש כלשהו – סתם גג בד שאף אינו מופיע בתמונות, ולא ברור איך ומאיפה הוא מגיע. בעצם, כלל לא ברור אם יש למכונית הזו חלונות-צד... כל העסק, יש לציין, עובד ונוסע כפי שניתן לראות בסרט-וידאו שפורסם יחד עם התמונות והנתונים. המכונית מתגלגלת על חישוקי ^23, נושאים צמיגי מישלין ראן-פלאט מיוחדים הנקראים EOLUS אשר פותחו ספציפית עבורה. עיצוב הפנים מזכיר סירות יוקרתיות או מטוסים, עם שילוב של עור לבן ואלומיניום. עוד מאפיינים הם פנסי LED קדימה ואחורה, כשהקדמיים הם עוקבי-פניה באמצעות הדלקת נורות LED נוספות בהתאם להפניית ההגה.