קונצרן PSA הודיע כבר לפני שנה כי הוא רואה את העתיד במכוניות היברדיות על בסיס מנועי דיזל, ואפילו בנה מדגימי טכנולוגיה שהשיגו צריכות דלק מרשימות. אבל בתערוכת פריז הקרובה אנשי סיטרואן מתכוונים לתת לנושא ההיברידי האפרפר מטבעו מראה סקסי במיוחד. קבלו את הסי-מטיס – קופה ארבע דלתות בעלת פרופורציות יוצאות דופן בזכות גובה נמוך במיוחד ורוחב של משאית (או מכונית על...). אורכה של הסי-מטיס 4.74 מ' ורוחבה 2.0 מ', אבל גובהה 1.24 מ' בלבד. את הפרופורציות הללו ניצלו המעצבים ביסודיות ויצרו מכונית נועזת, שהדבר האחרון שהיא מעלה אל הדעת הוא צריכת דלק ופליטת CO2.
ארבע דלתות כנפי השחף(!) מבטיחות לספק גישה נוחה לתא הנוסעים, למרות ממד הגובה המוגבל (ולמשוך הרבה תשומת לב תוך כדי – לא ממש דבר רע במכונית תצוגה). תא הנוסעים עצמו ממשיך את קו העיצוב הלא שיגרתי, עם ארבעה מושבים עמוקים ונפרדים, "מעקה" החוצץ בין הנוסעים, כפתור התנעה בתקרה התא מעל הנהג (להשלמת אווירת ה^קוקפיט^) ותצוגה לאורך הרכב שמחליפה צבעים בהתאם למצב המערכת ההיברידית.
וכן, יש גם מערכת היברידית מתחת לכל החמוקיים הללו, מערכת שמבטיחה שילוב של ביצועים מעולים (6.2 ש' מאפס ל-100 קמ^ש, מ-80 ל-120 קמ"ש ב-4.2 ש' ומהירות סופית של 250 קמ"ש) עם צריכת דלק מינימלית – סיטרואן טוענים כי צריכת הדלק הממוצעת של המכונית עומדת על כמעט 16 ק"מ לליטר! הבסיס למערכת הוא מנוע הדיזל V6 בנפח 2.7 שמשרת, בין השאר, את ה-C6. את הרכיב החשמלי במערכת מהווים שני מנועים קטנים המותקנים בגלגלים האחוריים (ובכך מעניקים למעשה הנעה כפולה) ומספקים 20 כ^ס ועד 40.8 קג"מ כל אחד. מערכת המצברים עבור המנועים החשמליים נמצאת במרכז המכונית, וככל הנראה תופסת לפחות חלק מנפח ה"מעקה". מדובר במערכת היברידית מלאה – המכונית יכולה לנוע בעזרת המנועים החשמליים בלבד, אם כי לא ברור לאיזה מרחק או באיזו מהירות. לצריכת הדלק מסייעים נתון המשקל והגרר – למרות תוספת המשקל של מערכת ההנעה ההיברידית, ובסיוע שימוש נרחב בסיבי פחמן, המכונית שוקלת 1,400 ק"ג בלבד (פחות או יותר כמו ה-C5 הדומה לה בממדים) ומקדם הגרר של העיצוב הנהדר עומד על ערך נמוך למדי של 0.3.
כדאי לשים לב גם לפנסים הקדמיים – הכוללים מערך של נורות LED הנדלקות בהתאם למהירות הנסיעה וזווית סיבוב ההגה כדי להתאים את שדה ההארה לתנאי הנסיעה.
אין ספק שלא נראה את הסי-מטיס, או אפילו נגזרת שלה, על הכביש הציבורי. אבל אין גם ספק שדוכן פיז'ו-סיטרואן, שמציג גם את ה-908RC, ימשוך הרבה קהל בתערוכה הביתית.