הפלא ופלא: אפילו הדיפנדר זוכה לעדכון. רכב השטח הקשוח הנצחי של לנד-רובר עבר מתיחת-פנים משמעותית לקראת 2007, הכוללת שיפורים בתחום יחידת ההנעה, הנוחות והאבזור. הבסיס נותר ללא שינוי, עם שלדת הסולם המסיבית, הסרנים החיים וקפיצי הסליל, מרכב האלומיניום והעיצוב הקופסתי – אבל כמעט כל היתר עבר מודרניזציה ושדרוג. בראש רשימת השינויים נמצא מנוע חדש לגמרי, טורבו-דיזל מודרני עם הזרקת מסילה משותפת (מנוע ה-TD5 הנוכחי מסתפק בהזרקה ישירה בלבד) וארבעה שסתומים לצילינדר (במקום שניים בלבד). הנפח קטן יותר, 2.4 ל' לעומת 2.5, והמנוע החדש מסתפק בארבעה צילינדרים במקום חמישה; ההספק המירבי נותר ללא שינוי, 122 כ"ס, אבל בדיפנדר זהו ממילא נתון חסר משמעות. המומנט הוא שחשוב, וכאן מפגין המנוע החדש שיפור משמעותי עם נתון מרבי של 36.7 קג"מ (ב-2,000 סל"ד), שיפור של 20% לעומת ה-TD5. מומנט של לפחות 32 קג"מ, יותר משיאו של המנוע היוצא, מתקבל מ-1,500 ועד 2,700 סל"ד. המנוע נקי מספיק כדי לעמוד בתקנות יורו 4 באירופה, אך גם הותאם במיוחד לפעולה על דלק באיכות ירודה מהסוג הקיים במדינות פחות מתקדמות. המנוע החדש שקט משמעותית מקודמו המרעיש, ומגדש-טורבו עם גיאומטריה משתנה אמור לספק תגובה מהירה למצערת. נתוני צריכת דלק טרם סופקו אך ניתן לצפות לשיפור ניכר גם כאן. יחד עם המנוע מגיעה תיבת הילוכים חדשה עם שש מהירויות בעלות יחסים מרווחים מבעבר; ההילוך הראשון קצר יותר ומאפשר זחילה איטית במיוחד, בעוד ההילוך השישי ארוך ב-20% מההילוך החמישי בתיבה הנוכחית ובכך מאפשר שיוט רגוע וחסכוני יותר. תא הנוסעים עבר מהפכה, עם עיצוב חדש ומודרני ומחוונים שנלקחו בחלקם מהדסקברי 3. מערכת חימום ומיזוג חדשה מספקת כמעט 50% יותר זרימת אוויר; המזגן מקרר את התא במהירות כפולה מבעבר ומסוגל להגיע לטמפרטורות נמוכות ב-7 מעלות, חדשות טובות ללקוחות הישראלים. המושבים החדשים נוחים מבעבר – וב-110 אפשר לקבל שני מושבים נוספים הפונים לפנים בשורה שלישית, אותם ניתן לקפל בקלות הצידה. בידוד הרעשים שופר, ויחד עם המנוע השקט אמור להתקבל שיפור דרמטי באיכות החיים. כבעבר, מוצע הדיפנדר בשלושה אורכי בסיס גלגלים, 90 (קצר), 110 ו-130 (כטנדר תא-כפול בלבד).