יצרני היוקרה נמצאים מזה זמן במלחמת שרירים שדוחפת אותם לשתול מנועים כבירים גם בדגמים הקטנים יותר. אולם עד עתה נשארה לקסוס נאמנה לתדמית הסולידית שלה ולא הצטרפה למהומה. אלא שכנראה החליט מי שהחליט בהנהלת החברה כי הגיע הזמן להסיר את הכפפות, והתוצאה היא ה-IS500 החדשה, שפרטים ראשונים עליה דלפו היום.
אותה דליפה כולל נתונים ראשונים, לא רשמיים כמובן – מנוע V8 בנפח 5.0 ל' (כפי שמרמז השם) יספק 420 כ"ס ב-5800 סל"ד ומומנט של 56.1 קג"מ ב-3800 סל"ד (שני נתונים שנראים מעט אופטימיים, האמת). 420 הסוסים ידחפו 1685 ק"ג של מכונית, מה שמציב את יחס ההספק משקל בקטגוריה של גרסאות הספורט הקיצוניות של היצרנים הגרמנים. ההשוואה הישירה ביותר היא לאודי RS4 – המשקל כמעט זהה (הלקסוס כבדה יותר ב-30 ק^ג) ונתון ההספק זהה,אם כי בסל"ד גבוה בהרבה (7800 סל"ד באודי). גם נתון המומנט של מנוע ה-4.2 ל' של אודי נמוך משמעותית ועומד על 43.9 קג"מ. מתחרות נוספות בקטגוריה הן ה-C קלאס AMG של מרצדס, שמפיקה 367 כ"ס ממנוע 5.5 ל' וה-M3 הבאה שתוצג בקרוב (ותציע כנראה מנוע 4 ל' עם 400 כ^ס). האם בעתיד תוצג גם GS מחוזקת שתתחרה בגרסאות השרירים של סדרה 5, E קלאס ו-A6? אנחנו נעקוב ומבטיחים לדווח.