באירוע חגיגי בברלין אתמול בערב הציגה סוף-סוף אודי את הדור השני של ה-TT. אנו משתמשים במילה "הציגה" שכן זו לא היתה ממש "חשיפה": מעבר לגילויי טפח וטפחיים מכוונים של אודי עצמה, צילומי ריגול עם ובלי הסוואות שטפו את הרשת מזה כבר, ורוב פרטי המכונית כבר היו ידועים קודם לכן.
היורשת לקופה הפופולרית מציגה קוי עיצוב השומרים על קשר משפחתי ברור ל-TT המקורית, אך עם מראה זויתי ומודרני. היא ארוכה ורחבה יותר, ב-14 ו-7 ס"מ בהתאמה, כשהגובה נותר ללא שינוי – 1.35 מ'. הבסיס הוא כמובן פלטפורמה מקוצרת של הגולף הנוכחית, כשבסיס הגלגלים גדל מ-2.42 מ' (2.43 בקוואטרו) ל-2.47 מ'. מפשקי הגלגלים המורחבים, יחד עם המעבר למיתלה אחורי רב-חיבורי, מבטיחים שיפור ניכר בהתנהגות הדינמית. חידוש בתחום המיתלים היא אופציה לבולמי-זעזועים אדפטיביים המכונים Magnetic Ride, העושים שימוש בנוזל הידראולי מגנטי המשנה את תכונותיו בהתאם לזרם המופעל עליו (מערכות דומות נמצאות בשימוש מזראטי, פרארי ו-GM). מרכב ה-TT עשוי משילוב של אלומיניום (69%) ופלדה, כשרוב רכיבי הפלדה מותקנים מאחור לקבלת חלוקת-משקל אופטימלית. אודי הצליחה לשמור על נתון משקל נמוך, החל מ-1,280 ועד 1,430 ק"ג. רוכשים פוטנציאליים ישמחו לדעת כי נפח תא המטען עלה מ-270 ל-290 ל', ועם קיפול המושבים האחוריים ניתן להגדיל את הנפח ל-700 ל' מכובדים.
ה-TT מוצעת בשלב זה עם שני מנועים. ה-2.0 ל' TFSI מוכר מהגולף GTI, עם 200 כ"ס ו-28.6 קג"מ; מנוע זה משודך להנעה קדמית ומאיץ את ה-TT ל-100 קמ"ש ב-6.4 שניות, עם מהירות מירבית של 240 קמ"ש. עוד מוצע ה-V6 FSI בנפח 3.2 ל' בעל 250 כ"ס ו-32.6 קג"מ, אשר מגיע בהנעת קוואטרו ומספק האצה ל-100 קמ"ש ב-5.7 שנ' ומהירות המוגבלת ל-250 קמ"ש. שני המנועים מצויידים בתיבה ידנית בת 6 הילוכים או רובוטית כפולת-מצמד (המכונה כאן S-טרוניק ולא DSG); נתוני התאוצה היותר-טובים המצויינים מעלה, אגב, מתקבלים בשני המקרים עם התיבה הרובוטית, שבמקרה של מנוע ה-3.2 ל' גם מציעה צריכת דלק עדיפה משמעותית.
החישוקים הסטנדרטיים הם "16 בגרסת TFSI עם צמיגי 225/55 ,ו-"17 ב-V6 עם צמיגי 245/45. כאופציה ניתן לקבל חישוקים בקוטר של עד "19. עוד ברשימת האופציות: פנסים קדמיים עוקבי-פניה, חיישני חניה וכמובן שפע של אבזרי תקשורת, ניווט, שמע וכדומה. על הכל שולטת מערכת MMI חדשה עם אפשרות לבקרה מההגה לפונקציות שונות.