את ספייקר אנו מכירים כיצרנית מכוניות-ספורט אקסקלוסיביות (מאד) ויקרות (מאד). אבל בז'נבה נכנסת ספייקר לתחום חדש עבורה עם מה שהיא מגדירה "SSUV" – ראשי תיבות של Super Sports Utility Vehicle. זהו ה-D12 "פקינג לפריז" (ספייקר משתמשת בצורת הכתיבה הישנה של פקינג, ולא ב"בייג'ין" העדכני – ותיכף נבין למה). כרגיל אצל היצרן, המספר בכינוי הדגם מייצג את מספר הצילינדרים; במקרה זה מדובר במנוע 6.0 ל' שמגיע, כמו שאר מנועי ספייקר, מאודי. האות D חדשה אצל ספייקר, כאשר עד עתה נעשה שימוש באות C בלבד, ללמדנו כי מדובר במשפחה חדשה ושונה. ספייקר מספרת כי ה-D12 החדשה פותחה כיורשת למה שהיא מגדירה כמכונית שהיתה הראשונה בעולם עם הנעה כפולה ושישה צילינדרים – ספייקר גרנד-פרי 60 כ"ס מ-1903. בנוסף שואבת ה-D12 השראה מדגם ספייקר משנת 1907 שהשתתף אז במירוץ "פקינג לפריז" המפרך (והרי הסיבה לשימוש בשם שהיה נהוג פעם). אותו מירוץ ארך שלושה חודשים (!) ונחשב לאתגר קשה במיוחד: המשתתפים עברו באזורים בהם מעולם לא נראתה מכונית לפני כן. אחת ממכוניות ספייקר שנטלו חלק באותו מירוץ סיימה אותו במקום השני. ה-D12 הוא רכב גדול-ממדים: אורכו 4.95 מ' (על בסיס-גלגלים של 2.86 מ') ורוחבו כשני מטרים, לא כולל המראות; הגובה נע בין 1.68 ל-1.77 מ' בהתאם למצב המיתלים. למרות זאת ולמרות השימוש במנוע W12 ענק, המשקל עומד על 1,895 ק"ג בלבד, בזכות השימוש באלומיניום לייצור המרכב כולו. המנוע מפיק כאן 500 כ"ס ו-62.2 קג"מ, מספיק כדי להאיץ את המפלצת ל-100 קמ"ש ב-5.0 שניות ולהגיע לכ-300 קמ"ש. הדלתות האחוריות נפתחות לאחור, כמקובל ברכבי-קונספט בימים אלו – אבל ה-D12 אינו עוד מכונית לתצוגה בלבד: הדגם מיועד לייצור, החל מ-2007. עם זאת, ספק עם חישוקי-הענק בקוטר "24 המעטרים את רכב התצוגה יגיעו לשלב הייצור הסדרתי.