הזרקת דלק ישירה מבליחה מדי פעם בהודעות לעיתונות בתור "הדבר" הבא מזה עשור ויותר, אולם מנועים בעלי הזרקת בנזין ישירה מהווים עדיין מיעוט בקרב מנועי הבנזין, וברב המקרים הם אינם מקיימים את הבטחות צריכת הדלק הנמוכה. ובכל זאת, בשנים האחרונות מנועי הזרקת הבנזין הישירה הולכים ומתבססים וכיום חברות רבות מציעות מנועים כאלו בהם פולקסוואגן, טויוטה, אלפא ומרצדס. האחרונה מציגה עכשיו דור שני לטכנולוגית הזרקת הדלק הישירה עם גרסה חדשה למנוע ה-V6 בנפח 3.5 ליטר שמותקן כמעט בכל דגמי החברה. המנוע החדש מיישם את טכנולוגית המזרקים הפיאזו-אלקטריים, שפותחה במקור עבור מנועי דיזל, התחום שמוביל את פיתוח נושא ההזרקה כיום. מזרקים אלו, הניזונים ממשאבה בלחץ של 200 באר (לעומת 3-7 באר במערכות הזרקה רב נקודתיות מקובלות) מצטיינים בהפעלה מהירה ומדויקת יותר מהדור הקודם של מזרקי הדלק, ומאפשרים תזמון ריסוס מדויק יותר ומשך הזרקה מקוצר. צירוף התכונות הנ"ל מאפשר לבצע מספר ריסוסים נפרדים של דלק בכל פעימת עבודה לטובת פיזור תערובת טוב יותר בתא הבעירה ושריפת דלק יעילה ונקיה יותר. המנוע החדש זוכה גם לבוכנות חדשות, המותאמות לניצול היתרונות של מערכת ההזרקה החדשה שבין השאר מעלות את יחס הדחיסה ל-1:12.2 אסטרונומיים מ-1:10.7 הקונבנציונאליים יותר של המנוע הנוכחי. תוצאת כל השינויים הללו הם תוספת של 20 כ"ס להספק המרבי וכ-1.5 קג"מ למומנט, שמתקבלים בסל"ד מעט גבוה מבעבר: 292 כ"ס ב-6,400 סל"ד (לעומת 272/6,000) ו-37.2 קג"מ בין 3,000 ל-5,100 סל"ד (לעומת 35.7 קג"מ בין 2,400 ל-5,000 סל"ד). מרצדס מבטיחים כי תוספת הכח מגיעה ללא "תשלום" בצריכת הדלק, נהפוך הוא – המנוע החדש חסכוני יותר בכ-10% בצריכת הדלק הממוצעת (במבחן הצריכה האירופאי הסטנדרטי) ובתנאי שיוט מושג חסכון של עד 15% בצריכת הדלק. לטענת מרצדס, ה-CLS, הדגם הראשון של מרצדס לקבל את המנוע החדש (בעוד כמה חודשים), מציג נתוני צריכת דלק ממוצעת של יותר מ-11 ק"מ לליטר עם המנוע החדש. אבל הזרקת הדלק המתקדמת לא תורמת רק לצריכת דלק משופרת. הזרקת הדלק במספר פעימות נפרדות מבטיחה, לדברי מרצדס, עבודת מנוע חלקה ושקטה יותר, בעירה מושלמת יותר של הדלק תוך פליטה מוקטנת של מזהמים ובנוסף מאפשרת להביא את הממיר הקטליטי לטמפרטורת עבודה תוך זמן קצר במיוחד – 10 שניות מרגע ההתנעה – דבר המפחית את פליטת המזהמים בשלב חימום המנוע. יהיה מעניין לבדוק האם המנוע החדש באמת מקיים את הבטחות הצריכה המשופרת גם תחת עומס, נושא בעייתי במקצת בדור הנוכחי של מנועי הזרקה ישירה.