לפניכם דור-המיניוואנים החדש של פורד: S-מקס (למעלה ובתמונות העליונות משמאל), עליו סיפרנו לכם לפני כחודש, והגרסה הסדרתית של הגאלאקסי שהוצג כקונספט בתערוכת פרנקפורט האחרונה. השניים משתמשים בפלטפורמה של המונדאו הבאה, אך עם הבדלים מהותיים הנובעים מייעוד שונה: ה-S-מקס הוא הספורטיבי יותר, עם ממד-גובה נמוך משמעותית, כיול מתלים המכוון ליכולת דינמית, ואופציה למנוע שרירי – 2.5 ל' 5 ציל' מוגדש-טורבו שנלקח מהפוקוס ST, עם 220 כ^ס. מנועים נוספים בהיצע הם 2.0 ל' בנזין עם 145 כ^ס, ודיזל TDCi בנפחי 1.8 ו-2.0 ל' עם 125 ו-140 כ^ס בהתאמה. ה-S-מקס משתרע לאורך 4.76 מ', רוחבו 1.85 מ' וגובהו 1.61 מ'; לדברי פורד, גם נוסעים בגובה 1.80 מ' יוכלו למצוא מקום בשורה השלישית. הגאלאקסי הוא מוביל-נוסעים קלאסי, עם ממדים נדיבים – הרוחב זהה לזה של ה-S-מקס, 1.85 מ', אבל הגאלאקסי ארוך ב-6 ס^מ, 4.82 מ', וכאמור גבוה יותר, 1.67 ס^מ. לעומת הדגם הותיק היוצא גדלו ממדי הרוחב והאורך משמעותית, מה שאיפשר שיפור ניכר במרחב לנוסעים והגדלת נפח המטען מ-335 ל-435 ל', לפני קיפול מושבים. כמו ב-S-מקס, הקיפול עצמו קל ומהיר באמצעות מערכת FoldFlatSystem, ועם שתי השורות האחוריות מקופלות לתוך הרצפה גדל נפח המטען עד 2,325 ל'. תא הנוסעים מציע 31 תאי אחסון שונים בנפח כולל של 110 ל'. הגאלאקסי יוצע עם שלושה מנועי דיזל מ-100 ועד 140 כ^ס, ובנזין 2.0 ל' 145 כ^ס. שני הדגמים מצויידים בדלתות קונבנציונליות ולא דלתות הזזה, ושניהם יוצעו עם אופציה למיתלים אקטיביים.