לפני כחודשיים סיפרנו לכם על הזאזן (zaZen), מכונית-הקונספט החדשנית של רינספיד שתוצג בתערוכת ז'נבה. אז פורסמו צמד איורים בלבד, אך תיאור המכונית לימד על רעיונות מרחיקי-לכת בתחום הנדסת החומרים. הזאזן היא פרי שיתוף פעולה בין סדנת רינספיד השוויצרית למספר תעשיות מובילות, בעיקר ענקית חומרי הפלסטיק באייר: בלב הרעיון מאחורי הזאזן עומד חומר המכונה מאקרולון, אשר מאשר ליצור לא רק חופה שקופה לחלוטין אלא גם שימוש באמצעים הולוגרפיים על-מנת ליצור במרכז החלון האחורי אור בלם שלישי שנראה תלוי באוויר. גם פנים המכונית עושה שימוש בחומרים שוקפים, כולל המושבים שגם הם תצוגת הי-טק מרשימה, אשר פותחו יחד עם רקארו. בצבע החיצוני של המכונית משובצים מיליוני גבישי סוורובסקי המעניקים לה מראה נוצץ עוצר-נשימה – ואת כל זה אנו רואים בתצלומים סופר-מושקעים שפרסמה אתמול רינספיד. יחד עם התצלומים פורסמו גם נתונים טכניים. הזאזן – המבוססת כפי שכבר סיפרנו לכם על פורשה 911 – משתמשת במנוע שנלקח מהקאררה S, בנפח 3.6 ל' עם 355 כ^ס; משקלה 1,495 ק^ג והיא מאיצה ל-100 קמ^ש בתוך 4.8 שניות, ומגיעה ל-293 קמ^ש. הצמיגים הם 245/30 מלפנים ו-305/25 מאחור, על חישוקי ^20. חברת אופטיקה גרמנית כל כך התלהבה מהזאזן, עד כי פיתחה ליין מיוחד של משקפיים בהשראת המכונית – ואת המשקפיים הללו תוכלו לרכוש, להבדיל מהמכונית... בינתיים. רינספיד אומרת כי ^במידה והמכונית תוצע – בסדרת ייצור קטנה – בזמן כלשהו בעתיד, רינספיד תשקול להציע אותה עם מערכת הנעת גז^. ההודעה לעיתונות כוללת התייחסות ארכנית ליתרונות ההנעה בגז טבעי. בין היתר, משתפת רינספיד פעולה עם פולקסווגן לפיתוח מערכות הנעת גז, וראה את המשאב הזה כאלטרנטיבה הזמינה היחידה לשימוש בדלק רגיל. התצוגה של רינספיד בז'נבה תכלול הנעת גז טבעי כמוטיב מרכזי.