היום חושפת וולוו רשמית את ה-S80 החדשה, לקראת השקתה בתערוכת ז'נבה בעוד חודש. ה-S80 מקבלת מנוע V8 (לראשונה במכונית נוסעים של וולוו), מנוע 6 ציל' טורי מוגדל, מיתלים אדפטיביים חדשניים ומערכות עזר ותקשורת מתקדמות. בשלב זה לא נמסרו ממדים, אבל אין ספק שה-S80 תהיה גדולה יותר מהדגם הנוכחי – שגם כך הוא אחד המרווחים בקבוצתו.
הפלטפורמה ממשיכה להיות מבוססת הנעה קדמית עם אפשרות להנעה כפולה (שבדגם היוצא הוצעה רק עם מנוע 2.5 ל' ובמספר שווקים מצומצם).
החידוש העיקרי הוא מנוע ה-V8 בנפח 4.4 ל', אשר נלקח מה-XC90 ומציע נתונים זהים – 315 כ^ס ו-44.9 קג^מ, יחד עם תיבה אוטומטית בת 6 הילוכים. כמו ב-XC90, המנוע מותקן לרוחב ומניע את כל הגלגלים. מנוע חדש נוסף הוא 6 ציל' טורי בנפח מוגדל ל-3.2 ל', עם 238 כ^ס (לעומת 196 כ^ס במנוע ה-2.9 ל' הבלתי-מוגדש הנוכחי) ו-32.6 קג^מ. מנועי ה-6 ציל' ב-S80 הנוכחי מסתפקים בתיבה אוטומטית בת 4 הילוכים, אך שינויים במיקום חלק מהרכיבים במנוע החדש אפשרו לפנות מקום לתיבת 6 הילוכים אוטומטית גם כאן. בשלב זה אין גרסה מוגדשת של מנוע זה אך כזו צפויה להצטרף להיצע בהמשך. מנוע הבנזין הבסיסי בהיצע הוא ה-2.5 ל' טורבו המוכר מדגמי וולוו אחרים, עם 210 כ^ס, וכמובן שיש גם מנוע דיזל – ה-D5 המוכר בנפח 2.5 ל', בעל 185 כ^ס ו-40.8 קג^מ.
ה-S80 מקבלת גרסה עדכנית של ה^שלדה האקטיבית^, Four-C, עם מיתלים אקטיביים. בין מערכות עזר נמנית בקרת-שיוט אדפטיבית מבוססת-מכ^מ עם פונקציית התראה לאזהרת הנהג בפני התנגשות הממשמשת ובאה (גם כאשר המערכת אינה מופעלת), וכן הכנה של מערכת הבלמים לתגובה מהירה; עוד מוצעים פנסים עוקבי-פניה שכבר הפכו לנורמה במכוניות-יוקרה אירופיות. פטנט חביב הוא PCC, דהיינו Personal Car Communicator – שלט-רחוק המאפשר לשלוט על פונקציות שונות, כולל למשל לבדוק לפני כניסה למכונית אם מערכת האזעקה הופעלה, או לדעת באמצעות חיישן פעימות לב (!) האם מישהו נמצא בתוך הרכב.
עיצובה של ה-S80 החדשה אינו פורץ גבולות, ומשלב חרטום מעוגל כשל ה-S40/V50 יחד עם זנב המוכר מה-S60. וולוו הצהירה במפורש כי שאפה לשמור על קשר לדגמים קיימים, כדי לא להרתיע את לקוחותיה השמרנים. עם זאת, הוצהר גם כי הציפיה היא כי כ-70% מתוך התפוקה השנתית של 50,000 מכוניות ירכשו על-ידי לקוחות שלא היו בעלי וולוו בעבר.
שיווק ה-S80 החדשה יתחיל באירופה כבר ביוני הקרוב.