עם פרסום נתוני המכירות הסופיים בישראל לשנת 2005 (ראו ידיעה נפרדת, בהמשך), מעניין לראות מה קורה במקומות אחרים בעולם. אירופה המכירות הכלליות באירופה בשנה האחרונה ירדו ב-0.7% לעומת 2004, והגיעו ל-15.2 מיליון מכוניות. פולקסווגן, עם גידול של 3.2% במכירות, עקפה את רנו ועלתה למקום הראשון בין המותגים. קונצרן VW כולו שומר על מקום ראשון עם גידול במכירות באותו שיעור בדיוק, עם עליות לאודי וסקודה, וירידה לסיאט; בסך הכל נמכרו 2.994 מיליון מכוניות של הקונצרן. קבוצת PSA רשמה ירידה של 2.9% כשלכך אחראית בעיקר נפילה של 6% במכירות פיז'ו. רנו הוא, כאמור, המותג השני בטבלת המכירות, אחרי ירידה של 6.6%. את העליה המרשימה ביותר באירופה רשמה קאיה, עם גידול נאה של כ-39% במכירות לעומת 2004; הבאות אחריה הן סוזוקי (גידול של כ-15%) וב.מ.וו (גידול של 11%). אלפא-רומיאו, לעומת זאת, רשמה נפילה של כ-17% וקבוצת פיאט כולה מכרה 12.4% פחות מב-2004. הבאה אחריה ברשימת הנפילות היא... מאזדה, מינוס 8.5%. בין הדגמים, הגולף היא עדיין המכונית הנמכרת באירופה אך מכירותיה ירדו בלמעלה מ-10%; האסטרה של אופל קרובה אליה מאד במקום השני, לאחר גידול של למעלה מ-30% במכירות. במקומות הבאים ניצבות פורד פוקוס, פיז'ו 307, רנו קליאו, פיז'ו 206 ורנו סניק. ארה^ב סך המכירות של מכוניות ומסחריות קלות בארה^ב הגיע ל-16.995 מיליון כלי רכב, עליה קלה של 0.5% והנתון הגבוה מאז 2000. אבל שתיים משלוש היצרניות האמריקניות בצרות: ג'נרל מוטורס מכרה 4.454 מכוניות בארה^ב ב-2005, ירידה של 4.3% - ומה שיותר גרוע, תוך מבצעי-הנחות מפליגים שפגעו קשות ברווחיות. קונצרן פורד מכר 3.154 מיליון מכוניות ב-2005, ירידה של 5% בדיוק, גם כאן עם מבצעי הנחות ראוותניים ויקרים. דיימלר-קרייזלר, לעומת זאת, הצליחה למכור 2.529 מיליון מכוניות, שיפור של 4.2% בזכות חטיבת קרייזלר (עליה של 11.5% לג'יפ ו-10% למותג קרייזלר, וירידה קלה של 0.9% אצל דודג'). בין המותגים, שברולט (2.651 מיליון) עקפה את פורד (2.634) ועלתה למקום הראשון, למרות שאצל שתיהן נרשמו ירידות, של 3.5% ו-4.8% בהתאמה. טויוטה צמצמה את הפער במקום השלישי, עם 1.801 מיליון מכוניות ועליה של 7.7%. במקום הבאים נמצאות הונדה (1.253 מיליון, גידול של 4.8%), דודג' (1.179 מיליון, ירידה של 0.9%) וניסאן (940 אלף, גידול של 10%). הרכב הנמכר ביותר בארה^ב ממשיך להיות סדרה F, משפחת הטנדרים הגדולים של פורד, עם כ-900,000 יחידות; השברולט סילברדו (706 אלף יחידות) מדורג שני, גם אם נוסיף את 140 אלפי היוקונים הזהים-מכנית שמכרה GMC. מכונית הנוסעים הנמכרת ביותר בארה^ב ממשיכה להיות הטיוטה קאמרי, עם 432 אלף מכוניות שנמכרו ב-2005. פורד אקספלורר הוא ה-SUV הנמכר ביותר, למרות ירידה מתמשכת במכירות. יפן שוק המכוניות היפני רשם גידול קל של 0.6% ב-2005 והגיע ל-4.423 מיליון מכוניות, מתוכן 1.293 מיליון מקטגורייית Kei הזעירה. טויוטה היא המובילה הבלתי-מעורערת עם 1.408 מיליון יחידות, ירידה של 3.7%. ניסאן במקום השני עם 706 אלף מכוניות, גידול של 10%, לפני הונדה עם 615 אלף מכוניות (ירידה של 2%), סוזוקי (506 אלף, גידול של 7.4%) ודייהטסו (416 אלף, גידול של 1.9%). סוזוקי היא המובילה בתחום ה-Kei, שם מכרה 436 אלף מכוניות – קצת לפני דייהטסו שכמעט כל מכירותיה הן בפלח שוק זה. מאזדה (225 אלף, שינוי זניח), מיצובישי (160 אלף, ירידה של כ-7%) וסובארו (158 אלף, ירידה של 9.6%) ממקומות הרחק מאחור. טויוטה קורולה היא המכונית הנמכרת ביותר ביפן זו השנה השלישית ברציפות, למרות שמכירותיה ירדה בכ-14% ל-150 אלף יחידות.