חלק מכם יופתעו, וחלק אולי לא, אבל מכונית הנוסעים הנמכרת ביותר בארה"ב (לא כולל רכבי שטח, מיניואנים וטנדרים המאוגדים בארה"ב תחת השם Truck) היא בכלל יפנית. בארבעת השנים האחרונות מחזיקה בתואר הקאמרי של טויוטה עם כ-400 אלף מסירות כל שנה. כעת, בדטרויט, מציגה טויוטה דור חדש לקאמרי במטרה לשמור על הבכורה.
הפעם, בניגוד לשנים עברו, הרשו לעצמם טויוטה להעז יותר עם עיצוב הקאמרי, שנראית עתה קלילה ואתלטית יותר. בחזית מזכירה הקאמרי דווקא את הקו הנוכחי של מאזדה בעוד מאחור מעתיק תא המטען בלי בושה מה-7 של ב.מ.וו. טויוטה לא פרסמו את נתוני הממדים של הקאמרי ורק ציינו שבסיס הגלגלים הוארך בכ-5.5 ס"מ, מה שמעמיד אותו על 277.5 ס"מ.
אך החידוש העיקרי בקאמרי החדשה הוא לא בכך שטויוטה החליטו להעיז מעט בעיצוב. החידוש העיקרי היא שטויוטה תציע את הקאמרי בגרסה היברדית, שתהיה גרסת הביניים של הקאמרי. ובמכונית בעלת נפח מכירות כל כך גדול זוהי בהחלט בשורה. אך מתבקש שטויוטה, נושאת דגל ההנעה ההיברידית בעולם, תהיה הראשונה להבהיר – ההנעה ההיברידית מפסיקה להיות קוריוז משעשע וחודרת במלוא העוצמה למרכז הבמה.
הגרסה ההיברדית תישא בקרבה מנוע ארבעה צילינדרים בנפח 2.4 ליטר שמספק 147 כ^ס, אליו יצטרף מנוע חשמלי בהספק 45 כ^ס. הכוח יעבור לגלגלים הקדמיים באמצעות תיבת הילוכים רציפה. צריכת הדלק הממוצעת, לפי טויוטה, תהיה כ-17 ק^מ לליטר. הקאמרי הבסיסית תוצע עם מנוע ארבע צילינדרים בנפח 2.4 ליטר עם תזמון שסתומים משתנה שמפיק 158 כ^ס (שימשיך, ככל הנראה, מהדור הנוכחי) וישודך לתיבת הילוכים אוטומטית או ידנית, שתיהן בנות 5 מהירויות. הגרסה הבכירה תעשה שימוש במנוע V6 בנפח 3.5 ליטר, גם הוא עם תזמון שסתומים משתנה, שמפיק 268 כ^ס ומשודך לתיבת הילוכים אוטומטית בת 6 מהירויות (מנוע שימצא את דרכו, אגב, גם לראב4, לפחות ביבשת החדשה).
אנשי טויוטה מצפים למכור מידי שנה למעלה מ-100 אלף קאמרי עם הנעה היברדית (לשם השוואה הפריוס של טויוטה נמכרה בכ-250 אלף יחידות מאז שהוצג הדור הראשון בשלהי שנות ה-90). וזה כבר בהחלט לא קוריוז...