הקאבורה נחשפת לעיתונות, אתמול
משמעות המילה ^קאבורה^ ביפנית היא החץ הראשון הנשלח לשדה הקרב. לפי דעתנו הצנועה, מכונית-הקונספט של מאזדה הנושאת שם זה הצליחה לפגוע במטרה. בדרך כלל, בתערוכות אמריקניות הכוכבות הגדולות שייכות ליצרנים אמריקניים; אבל הפעם, דומה כי מאזדה הצליחה לגנוב את ההצגה עם הקופה המהממת שלה.
מזמן לא נתקלנו במכונית-תצוגה שהקווים שלה כל כך נכונים, אפילו מרגשים. הקאבורה היא הפרוייקט הראשון של ראש העיצוב החדש של מאזדה בצפון אמריקה, פרנץ פון הולצהאוזן, ולפי התוצאה יש לבחור עתיד גדול. השימוש בקשתות הגלגלים מבריק, ופרטים כמו השמשה הקדמית המתחברת לגג עשוי זכוכית במקשה אחת, או חלק ממכסה המנוע השקוף המאפשר הצצה למנוע מתחתיו, תורמים את שלהם להופעה יוצאת דופן.
מאזדה מגדירה את הקאבורה כקופה קומפקטית למאה ה-21, המיועדת במיוחד לקונים צעירים ואמורה להיות זולה יחסית. היא שופעת ברעיונות מעניינים, כמו למשל סידור מושבים יוצא דופן: 3+1 במקום 2+2. ויתור על תא-הכפפות ומינימיזציה של לוח המחוונים איפשרו למקם את מושב הנוסע קדימה ב-15 ס^מ לעומת מושב הנהג, דבר המאפשר מרחב מספק לנוסע במושב האחורי-ימני. להקלת הגישה אליו, בצד ימין של המכונית מותקנת דלת קטנה נוספת, הנפתחת לאחור בהזזה (להבדיל מב-RX-8) באמצעות תפעול חשמלי. בצד שמאל יש רק דלת אחת, והמושב מאחורי הנהג מיועד לשימוש רק במקרים (הנדירים, לפי מחקרים של מאזדה המנתחים פרופילי-שימוש ברכב על ידי קהל צעיר) בהם יש להוביל עוד נוסע מאחור. בדרך כלל מושב זה מקופל, מה שמאפשר יותר מקום למטען.
החלון האחורי מחולק לשניים. חלקו העליון ניתן לפתיחה כדי לתרום לאוורור תא הנוסעים ובעת ובעונה אחת לשמש כספוילר. חלק זה של הגג גם מכיל תאים פוטו-וולטאיים ליצירת אנרגיה חשמלית המשמשת לקירור תא הנוסעים וגם לטעינת המצבר.
הקאבורה היא מכונית קטנה: בסיס הגלגלים הוא 2.55 מ' והאורך 4.05 מ' בלבד. המנוע הוא 2.0 ל' צנוע ומוכר של מאזדה – ההספק לא הוצהר וגם לא ממש חשוב – המשודך לתיבת 6 הילוכים. הצמיגים הם 245/35-19 מלפנים ו-245/35-20 מאחור. כל מה שנשאר לשאול הוא ^מתי וכמה^ – אבל למרבה הצער, מאזדה מצהירה במפורש כי אין כל תכנון להציג את הקאבורה כדגם סדרתי. מאפייני עיצוב שלה ימצאו את דרכם למכוניות עתידיות של מאזדה, אבל מבחינתו זו נחמה חלקית מאד.