היום הארוך הראשון של הדאקאר, והראשון באפריקה, המחיש את משמעותם של חוקי ה-GPS החדשים. בנסיון להחזיר לדאקאר את אופיו הראשוני, נאסר השנה על המשתתפים להשתמש ב-GPS ועליהם להסתמך על ספר-הדרך. ניתן להפעיל את ה-GPS על-מנת לחזור ולמצוא את הדרך הנכונה במקרה של טעויות-ניווט רציניות, אך כל הפעלה כזו גוררת זמן-עונשין של 20 דקות – ושימוש רב מדי באופציה הזו עלול לגרור עונשים נוספים, עד כדי הרחקה מהמירוץ. כבר בסטייג' האפריקני הראשון אתמול במרוקו נתקלו המתחרים בניווט לא קל שגרם פה-ושם לאובדני זמן. קרלוס סיינז, מנצח שני הסטייג'ים הראשונים, זינק ראשון וללא ענני-אבק של מתחרים לפניו נאלץ להתוות את הדרך לבאים אחריו – והיה מאלו שאיבדו דקות בשל טעויות ניווט. גם ז'ינייל דה-ויליירס שגה קלות ונאלץ לחזור על עקבותיו. ז'ן-לואי שלסר, שנסע אחריו, הבחין בטעות במועד וניצל זאת כדי לנצח בסטייג' היומי. הפערים בין הנהגים המובילים היו גם הפעם קטנים יחסית, כאשר בין עשרת המובילים מפרידות כ-3 דקות בלבד. אנשי מיצובישי הוכיחו כי הסבלנות והעקביות משתלמת (בינתיים): מסואוקה ופטרהנסל סיימו במקומות 2 ו-3 (לפני יוטה קליינשמידט), נאני רומה במקום השישי – וזה הספיק לו כדי לעבור למקום הראשון בדירוג המצטבר, מנצל את אובדן הזמן של סיינז שהסתפק הפעם במקום ה-12. אבל מי שהיה כנראה המהיר מכולם ביום השלישי היה רובי גורדון ב^האמר H3^ – שהוא למעשה באגי בלבוש האמר, עם מנוע V8 אחורי והנעה אחורית. גורדון היה מאלו שאיבדו זמן בשל טעויות ניווט, כשתי דקות להערכתו – ולמרות זאת סיים במקום החמישי המצויין. האם גורדון יתגלה כסינדרלה של הראלי? נחכה ונראה. בשלב זה הפערים בין המתחרים העיקריים עדיין זניחים וכל השחקנים הראשיים עדיין בתמונה. היום עוברים המתחרים מרחק כולל של 639 ק^מ, מתוכם 386 ק^מ בסטייג' מדוד. דירוג מצטבר אחרי יום 3 1. רומה (מיצובישי) 2. מסואוקה (מיצובישי, 0:06+ ד' 3. סאבי (פולקסווגן), 0:54+ 4. סיינז (פולקסווגן), 0:56+ 5. קליינשמידט (פולקסווגן), 0:57+ 6. פטרהנסל (מיצובישי), 1:36+ 7. מילר (פולקסווגן), 3:18+ 8. גורדון (האמר), 4:11+ 9. אלפאנד (מיצובישי), 4:25+ 10. שלסר (שלסר), 4:26+