נתוני המכירות הרשמיים לשנת 2006 (קלנדרית – לא שנת מודל) סוף סוף סוכמו ופורסמו, והמסקנה הראשונה שקופצת לעין היא ששינויים גדולים לא היו פה. כמות המכירות הכללית עלתה בצורה זניחה (148,800 לעומת 146,400, גידול של פחות משני אחוזים) וגם "פודיום" המוכרות הגדולות לא השתנה – מאזדה עדיין בראש, לפני יונדאי וטויוטה. אולם יש, בכל זאת, הבדלים בין 2006 ל-2005, וחלקם לא קטנים. הראשון הוא החלשות שתי המובילות – במאזדה מדובר בהמשך מגמה שהתחילה ב-2005, ביונדאי מדובר בשנה הראשונה בה מכירותיה יורדות. בשני המקרים מדובר בשיעורים קלים בלבד של 5-6 אחוזים, אולם עם טויוטה שהולכת ומתחזקת במקום השלישי (בקצב יציב של כ-10% ויותר בשנה בשנים האחרונות) ועם איום עתידי על נפח שוק הרכב המוסדי (בו שתי החברות בולטות מאוד), יש לשתי החברות סיבה לדאגה. מי שספגה את המכה הקשה ביותר השנה היא חברת UMI, שמותג שברולט שלה צלל במכירות עם ירידה של כ-25%, וכמעט ונדחק מהחמישיה הפותחת. מהפרות נהנו, בין היתר, סובארו ומיצובישי – המתחרות גם הן בפלח המשפחתיות הזולות יחסית לשוק המוסדי – שמכירותיהן עלו במידה ניכרת והן ממוקמות מיד אחרי שברולט בטבלה. חוץ מהשתיים הללו, יש עוד מספר חברות בהן יכולים האחראים לשיווק לטפוח לעצמם על השכם השנה – הגידול הבולט ביותר, באחוזים כמו גם במספרים מוחלטים, נרשם ע"י דייהטסו, שזינקה ממכירות של כ-2,000 מכוניות ב-2005 ליותר מ-5,000 ב-2006, בעיקר בזכות הסיריון הזולה אבל לא מעט גם בזכות הטריוס החדש, ממנו נמסרו כמעט 1,000 יחידות. עוד ברשימת המועמדים לבונוס נמצאים גם אנשי פולקסווגן, שבזכות תמחור עממי יותר, והרחבת היצע הדגמים הצליחו להגדיל את המכירות בשליש, ולטפס חמישה שלבים אל המקום השמיני בטבלה הכללית. גם חברה נוספת במשפחה, סקודה, רשמה גידול מרשים של כשני שליש במכירות, אם כי שם מדובר במספרים מוחלטים צנועים בהרבה. בקרב היוקרתי של מכוניות היוקרה נהנו כמעט כל המתמודדות הראשיות מגידול במכירות, למרות כניסת מתחרה נוספת – לקסוס. מרצדס רשמה את הגידול המספרי הגדול ביותר, אולם רב תוספת המכירות שייכת לתחום המיניוואנים של החברה, ולא לתחום מכוניות היוקרה. וולוו רשמה גידול נאה של יותר מחמישים אחוז במכירות, אודי רשמה גידול צנוע יותר של כ-10% ורק ב.מ.וו קפאה השנה על שמריה. לקסוס, שהחלה לשווק את מכוניותיה רק לקראת סוף השנה, מסרה כבר 140 מכוניות – כמעט כמו אופל העממית... בביואיק, מותג המנסה למצב את עצמו בארץ כמותג יוקרה בשנים האחרונות, נהנו גם כן מהצלחה נאה, עם גידול של כ-60% במסירות. אולם הדברים המעניינים ביותר שקרו בשנת 2006 יבואו לידי ביטוי (אולי) רק ב-2007 – מצד אחד נושא שינוי שווי השימוש שתפס תנופה השנה ויתממש ככל הנראה בחצי הראשון של 2007, ולדעת חלק מבעלי העניין יביא לשינוי גדול בענף (לטובה או לרעה, תלוי את מי שואלים); מהצד השני המשך מהפכת הבטיחות במכוניות העממיות – רנו, שאיבדה את יתרון אבזור הבטיחות לתקופה מסוימת ב-2006 (מה שאולי מסביר את הירידה במכירות השנה) חזרה עם נשק חדש – בקרת יציבות – וכבר גררה אחריה יבואן נוסף (סיטרואן עם ה-C4) שמגיע לראשונה גם לקטגורית הסופרמיני (אבל רק בגרסה היקרה של הקליאו). טבלת המכירות לשנת 2006 (בסוגריים: נתוני השנה שעברה): 1. מאזדה – 21,653 (22,706) 2. יונדאי – 19,852 (21,111) 3. טויוטה – 19,221 (17,653) 4. פורד – 12,350 (11,938) 5. שברולט – 7,996 (10,768) 6. סובארו – 7,419 (6,050) 7. מיצובישי – 7,264 (5,757) 8. פולקסוואגן – 6,483 (4,892) 9. רנו – 5,935 (7,117) 10. סיטרואן – 5,185 (5,916)