דאקאר, יום אחרון: פטר הגדול - אוטו

דאקאר, יום אחרון: פטר הגדול

סטפן פטרהנסל השיג נצחון-דאקאר תשיעי (!), מיצובישי עשתה זאת, בעור שיניה – והסטייג‘ האחרון היה סמלי מאד

סטפן פטרהנסל במיצובישי פאג'רו-אבולושן הוא מנצח הדאקאר, פעם שלישית במכוניות ותשיעית בסך-הכל, הישג מוטורי יוצא-דופן על פי כל קנה מידה. זה מה שאומרת הסטטיסטיקה היבשה, זה מה שיופיע בהיסטוריית הדאקאר וירשם בדף התוצאות של מהדורת 2007. לא שהיה ספק, אחרי הסטייג' של אתמול: כל שנותר היום היה לכסות 93 ק"מ, מתוכם 16 בלבד בספיישל סמלי ומסורתי על החוף, ואף אחד לא ציפה ממיצובישי לשמוט את הנצחון ביום שכזה. וכך היה: פטרהנסל ואלפאנד סיכמו ביניהם מראש, כנראה, כי יסעו באיזי, לא יסכנו דבר ולא יעשו שטויות, וסיימו באזור המקום ה-50. יתרונם הגדול בראש הדירוג איפשר להם לוותר על כמה דקות בקטע שאורכו זניח. פולקסווגן, בינתיים, המשיכה לתת גז, כבשה את שני המקומות הראשונים בדירוג היומי והשלימה בכך זכיה ב-10 מ-14 סטייג'ים תחרותיים בדאקאר 2007. במיצובישי יודעים שעוד נצחון כזה ואבדנו. הם ישבו, יש להניח, לעשות חושבים טוב-טוב. לקראת ההמשך – כי הטוארגים של פולקסווגן מהירים יותר, וכיום כבר איש אינו מפקפק בכך. היום האחרון הביא עימו עוד מפח-נפש לקבוצת X-רייד למודת האכזבות. נאסר אל-עטייה, שהחזיק בבטחה במקום הרביעי בדירוג, ספג עוד קנס-עונשין של שעה וחצי, וזה הוריד אותו למקום השישי. בין האופנועים ניצח סיריל דספרה הצרפתי על KTM, ובמשאיות זכה כצפוי האנס סטייסי ההולנדי (MAN), בתוצאה שהיתה מספיקה לו למקום עשירי בין המכוניות! דירוג סופי 1. פטרהנסל (מיצובישי) 2. אלפאנד (מיצובישי), 7:26+ ד' 3. שלסר (באגי שלסר), 1.33:57+ ש' 4. מילר (פולקסווגן), 2.10:16+ ש' 5. מסואוקה (מיצובישי), 2.44:31 ש' 6. אל-עטייה (ב.מ.וו), 3.31:59 ש' 7. סוזה (פולקסווגן), 5.10:54+ ש' 8. גורדון ('האמר'), 7.04:07+ ש' 9. סיינז (פולקסווגן), 7.25:45+ ש' 10. הנרארד (באגי פולקסווגן), 8.28:29+ ש'
     

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות