ראלי ליסבון-דאקאר 2007, יום 13, מאלי-סנגל • ספיישל: 260 ק"מ • מרחק כולל: 458 ק"מ עוד יום אחד ארוך נותר למתחרי הדאקאר. הערב הם יגיעו, כמעט, לסיום וכל שיוותר להם הוא סטייג' קצר וסמלי מחר לפני הסיום ב'אגם הורוד' בדאקאר. אבל היום גם התקבלה תזכורת, דווקא מצד האופנועים, כי הדאקאר יכול לנשוך בכל רגע. מארק קומה, מנצח השנה שעברה ומי שהוביל בבטחה את הגוורדיה הדו-גלגלית כמעט מהפתיחה, ביצע אתמול שגיאה אחת קטנה, פגע בגזע-עץ, הוטח כנגד עץ אחר – וזה הספיק כדי להוציאו מהראלי שבו היה קרוב מאד לנצח שוב. בקרב המכוניות לא חלו דרמות שכאלה. סטפן פטרהנסל היה קרוב מאד לנצח ספיישל ראשון עבור מיצובישי אבל קרלוס סיינז לא נתן לו את הסיפוק, והקדימו ב-26 שניות. הספיישל המהיר – ממוצע של מעל 100 קמ"ש – לא גרם לבעיות מיוחדות ושוב היו הפערים קטנים. לכן גם לא חלו תהפוכות בטבלה. לוק אלפאנד סיים כ-5 דקות אחרי פטרהנסל וראה את הפער ביניהם גדל ליותר מ-10 דקות בראש הדירוג. הבאגי של שמאקוב התברג למקום השביעי בספיישל, ובדירוג הכללי הוא ממוקם 14 בין רומה מצד אחד וקליינשמידט מצד שני – בהחלט הישג נאה. היום, כאמור, הסטייג' הארוך האחרון: 576 ק"מ, מתוכם 225 ק"מ של ספיישל. קטעי הקישור הם על כביש סלול, הספיישל ברובו שבילי עפר קשים. לא מישמה קשה יחסית למה שכבר עבור אנשי הדאקאר, אבל שאננות בשלב הזה עלולה לגרום לטעויות – כפי שהמחיש לנו מארק קומה... דירוג מצטבר 1. פטרהנסל (מיצובישי) 2. אלפאנד (מיצובישי), 11:15+ ד' 3. שלסר (באגי שלסר), 1.38:47+ ש' 4. אל-עטייה (ב.מ.וו), 2.09:04 ש' 5. מילר (פולקסווגן), 2.17:47+ ש' 6. מסואוקה (מיצובישי), 2.42:29 ש' 7. סוזה (פולקסווגן), 5.20:58+ ש' 8. גורדון ('האמר'), 7.13:18+ ש' 9. סיינז (פולקסווגן), 7.37:14+ ש' 10. הנרארד (באגי פולקסווגן), 8.12:28+ ש'