חשיפתה של ה-C החדשה של מרצדס לא היתה סוד כמוס. לו"ז ההשקה היה ברור וידוע, ומרצדס בישרה קבל עם ועדה על הפסקת ייצורה של ה-C הקודמת כבר בסוף השנה הקודמת. תצלומי ריגול ותמונות רשמיות שדלפו לא השאירו הרבה מקום לדמיון לגבי המראה החיצוני. ובכל זאת, הכרזה וחשיפה רשמית צריכה להגיע – והרי לפניכם ה-C-קלאס החדשה. בעיצוב החדש קל לזהות מוטיבים שנלקחו מה-S-קלאס, אם כי אנחנו לא משוכנעים שהשינוי לטובה דווקא. ה-C החדשה נראית מסיבית וכבדה מקודמתה, שהיתה בעלת מראה מעודן וקליל. הממדים גדלו, בהתאם למקובל: בסיס הגלגלים גדל ב-4.5 ס"מ (ומגיע ל-2.76 מ', בדיוק כמו ב.מ.וו סדרה 3...). האורך התארך ב-5.5 ס"מ ועומד על 4.58 מ', הרוחב התרחב ב-4.2 ס"מ והגובה גבה ב-2 ס"מ. מרצדס שמה את הדגש על שלוש טכנולוגיות מתקדמות בדגם החדש, שבחלקן נתקלנו בדגמים אחרים של החברה. המעניינת ביותר היא חבילת "בקרת זריזות" (Agility Control; "זריזות" איננה תרגום מדוייק). מרצדס משתמשת במונח זה לכל הרכיבים – כולל עתידיים – אשר משפרים במקביל את הנוחות ואת הזריזות (אפשר לקרוא לזה גם פשוט 'התנהגות'). בלב החבילה הנ"ל נמצאים בולמי זעזועים אקטיביים המגיבים אוטומטית למצבים שונים: בנהיגה מתונה כוחות השיכוך מופחתים כדי לספק נסיעה רכה ("ועדיין מספקים התנהגות בטוחה", מדגישה מרצדס בהודעה לעיתונות). בנהיגה יותר דינמית השיכוך מוקשח כדי לספק שליטת טובה יותר. עוד כוללת החבילה מערכת הגה עם יחס מהיר ב-6% מבדגם היוצא, ובורר הילוכים ידני עם מהלך קצר ופעולה מהירה יותר. החל מסתו 2007 ניתן יהיה לקבל כאופציה חבילה "זריזות מתקדמת" (Advanced Agility), אשר מצויידת במוד נוסף ספורטיבי. הנהג יכול לבחור ידנית בין שני מצבים של אופי פעולת תיבת ההילוכים – 'נוחות' ו'ספורט'. בכל אחד מהמצבים הללו, בולמי הזעזועים משנים את אופיים באופן רציף (אך בתחומים שונים, בהתאם למוד הנבחר) לכל גלגל בנפרד. עוד תכלול החבילה מערכת הגה שונה והתאמה של פעולת תיבת ההילוכים האוטומטית ותגובת המנוע למצערת. בתחום המנועים יש שיפורים, ללא מהפכים. חלק ממנועי הארבעה-צילינדרים המוגדשים בנפח 1.8 ל' זכו לתגבור, עד 13% בהספק ו-18% במומנט, והם חסכוניים ונקיים מבעבר. הדגם הבסיסי, C180, מציע כעת 156 כ"ס לעומת 143; ה-C200 מספק 184 כ"ס, 20 יותר מבעבר. מנועי ה-V6 בנפח 3.0 ו-3.5 ל' נותרו ללא שינוי. מנועי הדיזל הקטנים בנפח 2.15 ל' חוזקו אף הם, כאשר ה-C200 CDI מקבל 136 כ"ס במקום 122, ה-C220 CDI עולה מ-150 ל-170 כ"ס, ושניהם – שוב, חסכוניים מבעבר. גם כאן מנועי ה-6 ציל' נותרים ללא שינוי. בשלב זה לא דובר על גרסת AMG. מערכת הקדם-בטיחות Pre-Safe מוצאת את דרכה גם ל-C-קלאס. כמו בדגמים אחרים, המערכת יודעת לזהות מצבי סכנה ולהכין את מערכות הרכב השונות לתאונה – הפעלת קדם-מותחני החגורות, שינוי מצב המושבים, דריכה מוקדמת של הבלמים וכן הלאה. ציוד הבטיחות כולל מינימום של 7 כריות אוויר (השביעית מיועדת להגנה על ברכי הנהג) כאשר השתיים הקדמיות הן אדפטיביות, עם ניפוח בהתאם לעוצמת התאונה. עוד נמצא כאן את מערכת ה-Neck Pro, משעונת ראש אקטיביות להגנה מפציעת 'צליפת שוט'; אורות בלם מהבהבים; ומערכת בלמים אדפטיבית הכוללת פונקציות משופרות כמו סיוע לזינוק בעליה וייבוש אוטומטי של הדיסקים בעת נסיעה בגשם. מרצדס שמחה לספר לנו גם על מערכת תאורה חכמה ואקטיבית עם חמישה מצבים שונים, וזו פעם ראשונה שמערכת מסוג זה מוצעת בקטגוריית המשפחתיות הגדולות. כן ירבו, בהחלט. בתא הנוסעים נמצא פריטים מוכרים מדגמי מרצדס אחרים – בקרה בשיטת תפריטים עם בורר על הקונסולה המרכזית בין המושבים, מערכת COMAND לשליטה קולית משופרת על פונקציות שונות, מערכת ניווט עם מידע לכל אירופה האגור בכונן קשיח, שרת-מוזיקה בקיבולת 4 גי'גהבייט, נגן DVD... אבזור, בקיצור, לא חסר. בשלב זה הוצגה רק גרסת הסדאן של ה-C-קלאס החדשה. יש לציין כי מדובר בדגם הנמכר ביותר של מרצדס: הסדרה הקודמת נמכרה בלמעלה מ-2 מיליון יחידות מאז הושקה בשנת 2000, כשהסדאן לבדה אחראית ליותר מ-1.4 מיליון יחידות.