דאקאר, יום 10: חזרה לשגרה - אוטו

דאקאר, יום 10: חזרה לשגרה

בשעה טובה, נצחון-סטייג‘ גם לב.מ.וו ואל-עטייה (אבל עדיין לא למיצובישי)

ראלי ליסבון-דאקאר 2007, יום 10, מאוריטניה • ספיישל: 366 ק"מ • מרחק כולל: 400 ק"מ העסק מתחיל להיות מביך עבור מיצובישי. בעצם זה התחיל להיות מביך עוד בשבוע שעבר, כאשר התברר שפולקסווגן מצליחים להיות מהירים יותר, באופן עקבי; אבל עכשיו זה כבר לא נעים. מיצובישי אמנם שומרת על ההובלה בדאקאר, אבל את ההובלה הזו היא קיבלה – איך לומר זאת בעדינות – קצת בחסד: 10 סטייג'ים תחרותיים עברו עלינו עד עתה במהדורת 2007 של הדאקאר, ומיצובישי לא ניצחה עדיין ולו בספיישל אחד. ואני לא אתפלא אם גם לא ינצחו עד לסיום, שכן יש עדיין ארבעה צוותי פולקסווגן במירוץ, והם יהיו חדורי מוטיבציה להראות את יכולתם בסטייגי'ים שנותרו, וכי הם היו ראויים לנצח. נצחון כללי הם כבר לא ישיגו, אבל לפחות הם יכולים לנסות ולדאוג לכך שמיצובישי לא יזכו באף סטייג'. קבוצת X-רייד כעסה שלשום כאשר התברר שמארגני המירוץ החליטו באיחור להעניש את נאסר אל-עטייה בכמעט 40 דקות קנס על עבירות-מהירות בסטייג' הרביעי. בשל כך ירד מהמקום השלישי לרביעי בדירוג הכללי. "בסיום הסטייג' הרביעי הוחלט להעניש את נאסר בקנס כספי, שילמנו את הקנס והבנו כי בזאת מסתיים הענין", הם אמרו. "בימים האחרונים נקטנו בטקטיקה מסויימת ולא לחצנו עד הסוף. אילו היינו יודעים על הקנס הזה היו מתקבלות החלטות אחרות". הוגש ערעור על קנס-הזמן, ובינתיים יצא אתמול אל-עטייה לסטייג' העשירי כשהוא חדור רוח-קרב, והשיג את נצחונו הראשון. היה זה סטייג' קל יחסית, ללא הדרמות, התקיעות והתקלות של הימים הקודמים, ועל כך תעיד העובדה כי הפערים בין הצוותים היו הפעם קטנים. בין עשרה הראשונים הפרידו פחות מ-20 דקות, ולמעלה מ-40 מתחרים השלימו את הספיישל בתוך שעה מזמנו של המוביל. לכן גם לא חלו תמורות בעשיריה המובילה, כאשר כל העשרה שומרים על מקומותיהם. מסואוקה היה הפעם המהיר בנהגי מיצובישי כשהוא מסיים רק 28 שניות אחרי המנצח, פטרהנסל סיים רביעי בפער של 2 דקות והגדיל קלות את יתרונו בראש הדירוג על אלפאנד, שסיים שישי. בין צוותי הקבוצות המובילות חזרו קרלוס סיינז וז'ינייל דה-ויליירס להתחרות, אחרי שחולצו בגרירה ביום הקודם. סיינז סיים חמישי, דה-ויליירס – שרכבו תוקן במשך שעות ארוכות – זינק באיחור של 22 דקות ולכן סיים רק 15. רובי גורדון היה מהיר מאד והוביל את הסטייג' בשלבים מסויימים, אך 40 ק"מ מהסיום נתקע ללא דלק ורק טוב ליבם של כמה אופנוענים אפשר לו להגיע לסיום כשהוא מאבד רק כ-20 דקות. היום לא יבצעו המתחרים קטע תחרותי אלא סטייג'-קישור בלבד, באורך צנוע של 280 ק"מ – זאת בעקבות שינויי-המסלול במסגרתם בוטלה הכניסה למאלי. דירוג מצטבר 1. פטרהנסל (מיצובישי) 2. אלפאנד (מיצובישי), 9:56+ ד 3. שלסר (באגי שלסר), 1.30:50+ ש' 4. אל-עטייה (ב.מ.וו), 2.00:13 ש' 5. מסואוקה (מיצובישי), 2.12:04 ש' 6. מילר (פולקסווגן), 2.14:07+ ש' 7. סוזה (פולקסווגן), 5.20:47+ ש' 8. גורדון ('האמר'), 6.52:54+ ש' 9. הנרארד (באגי פולקסווגן), 7.40:21+ ש' 10. סיינז (פולקסווגן), 7.45:59+ ש'
     

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות