דאקאר, יום 9: מהפך דרמטי - אוטו

דאקאר, יום 9: מהפך דרמטי

התקוות של פולקסווגן עלו בעשן, הלכה למעשה – ואולי צריך לקרוא לזה אנטי-מהפך?

ראלי ליסבון-דאקאר 2007, יום 9, מאוריטניה • מרחק כולל: 497 ק"מ • ספיישל: 494 ק"מ כאילו לפי תסריט מתוכנן מראש, זה קרה. בדיוק יומיים נדרשו כדי שהמאמץ הכביר של פולקסווגן יתפרק. אתמול, בסטייג' ארוך ומפרך נוסף במדבר המאוריטני, ספגה קבוצת פולקסווגן מהלומה כפולה וכואבת. ז'ינייל דה-ויליירס נפל קורבן לנזילת שמן שגרמה לשריפה במכוניתו, ובהעדר יכולת לתקן את נזילת השמן הוא פשוט נעצר בק"מ ה-129 של הסטייג'. תקלה טכנית קטנה גרמה לפולקסווגן לאבד את ההובלה בה אחזה מאז תחילת הראלי. הבא בתור היה קרלוס סיינז, התקווה האחרונה של קבוצת VW. נחיתה אגרסיבית מדילוג-דיונה גרמה לתקלה חשמלית מסתורית, הטוארג-2 פשוט כבה וכל מאמצי הצוות – כולל צוותו של מארק מילר שעצר לנסות לסייע – עלו בתוהו. שני האסים של פולקסווגן מחוץ לתמונה באותו סטייג'! סיינז הגיע בסופו של דבר למחנה הלילי באיחור של 7 שעות לאחר שכנראה נגרר על-ידי משאית הסיוע-מירוץ של פולקסווגן, דה-ויליירס לא מופיע ברשימות. וכך נותרה הזירה פנויה לז'ן-לואי שלסר לזכות בנצחון בסטייג', אבל אחריו הגיעו כל ארבעת צוותי מיצובישי בזה אחר זה, זורים מלח על פצעי פולקסווגן ונוטלים לראשונה השנה את ההובלה בראלי (עדיין מבלי לנצח ולו סטייג' אחד...). אלפאנד הקדים הפעם את פטרהנסל ב-4 דקות, ובדירוג הכללי מפגר אחר חברו ב-7 דקות; לשניים יתרון משמעותי של למעלה משעה על פני שלסר, שדילג בבת אחת מהמקום השישי לשלישי בדירוג הכללי. למעשה, בעקבות תוצאות הסטייג' הוא היה אמור להיות מדורג רביעי אחרי נאסר אל-עטייה, שסיים שישי אתמול בפער לא גדול; אבל נהג ב.מ.וו החביב ספג אתמול עונש מאוחר על עבירות-מהירות שביצע עוד בסטייג' הרביעי, 39 דקות שהתווספו לזמנו והורידו אותו למקום הרביעי. מה שברור הוא שהמהפך שכבר נראה היה כי יתרחש השנה לא יצא לפועל, ופולקסווגן שוב לא תנצח בראלי. מיצובישי נמצאת בעמדה מצויינת עם שני נהגים מנוסים במקומות הראשונים, והסטייגי'ם שנותרו עד סיום הראלי הולכים ומתקצרים. בין הצוותים הבולטים אתמול נזכיר עוד את נהגי פולקסווגן האחרים, סוזה שסיים שביעי ומילר שסיים עשירי למרות שאיבד כ-45 דקות כאשר עצר לנסות לסייע לחבריו התקועים. אלמלא כך אולי היה מנצח בסטייג' היומי, אם כי בדירוג הכללי לא היתה לכך משמעות רבה. יוטה קליינשמידט שבה והזכירה כי היא יודעת פרק בהלכות נהיגה מדברית כאשר סיימה שמינית, סרגיי שמאקוב הביא את הבאגי למקום תשיעי וגורדון סיים עשירי עם הטרופי-טראק השחור (ועלה למקום השמיני בדירוג כללי). אבל ההישג הגדול ביותר שייך לפולני הולובצ'יץ', הנוהג בטנדר ניסאן נבארה בקבוצתו של דה-מוויוס. הוא זינק אתמול לסטייג' אחרון מכולם אחרי שיום קודם לכן, בסטייג' המרתון הארוך לטיצ'יט, איבד את כל הסרן האחורי שלו שפשוט נתלש. מארגני הראלי חשבו כי בזאת הסתיים הסיפור עבורו והוא אף מופיע ברשימת הפורשים אחרי הסטייג' השמיני. אך הוא לא אמר נואש, הגיע בגרירה למחנה הלילי (תוך שהוא מקבל זמן-מקסימום, כמו מתחרים רבים אחרים, של 17 וחצי שעות!), תיקן בעבודה לילית מאומצת את הניסאן לאחר שאסף חלקים מפה ומשם, יצא כאמור אחרון לסטייג' – ולמרות שנאלץ לעקוף עשרות מתחרים איטיים ממנו, סיים במקום ה-13 את הספיישל! לפני הסטייג' השמיני בו איבד את הסרן היה הולובצ'יץ' ממוקם 11 בדירוג הכללי, לאחר מכן ירד למקום 44, בעקבות אתמול טיפס חזרה למקום 34... פשוט תותח. הסטייג'ים, כאמור, מתקצרים מכאן ואילך. היום יבצעו המתחרים לופ של 400 ק"מ (מתוכם ספיישל של 366 ק"מ) שיחזיר אותם למחנה ב-Nema שבדרום-מזרח מאוריטניה – שינוי לעומת התכנית המקורית, לפיה היה אמור המסלול להכנס בשלב זה למאלי ליומיים. בימים הבאים כל הספיישלים יהיו באורך של פחות מ-300 ק"מ, ורק יום אחד – הלפני-אחרון – יהיה באורך כולל של יותר מ-500 ק"מ. ממש משחק-ילדים... דירוג מצטבר 1. פטרהנסל (מיצובישי) 2. אלפאנד (מיצובישי), 7:50+ ד 3. שלסר (באגי שלסר), 1.25:32+ ש' 4. אל-עטייה (ב.מ.וו), 2.02:21 ש' 5. מסואוקה (מיצובישי), 2.13:44 ש' 6. מילר (פולקסווגן), 2.14:26+ ש' 7. סוזה (פולקסווגן), 4.11:29+ ש' 8. גורדון ('האמר'), 6.20:59+ ש' 9. הנרארד (באגי פולקסווגן), 7.18:55+ ש' 10. סיינז (פולקסווגן), 7.30:19+ ש'
     

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות