סדנת בראבוס, שמציעה ערכות שיפורים כמעט לכל דגם מבית היוצר של מרצדס (וסמארט…), מסתפקת הפעם בשיפור קל בלבד למנוע הדיזל V8 הבכיר של החברה, זה שמניע את ה-ML וה-GL בגרסאות ה-420. למרות השם המפוצץ – PowerXtra D8 (III) – לא כוללת הערכה הזו, בניגוד לערכות אחרות שמציעה החברה, שינויים מכניים מפליגים במנוע או ברכב. הפעם מדובר בשבב תחליפי למערכת ניהול המנוע שהתקנתו, כך מבטיחים אנשי בראבוס, תארך לא יותר מחצי שעה אצל כל סוכן מרצדס. השבב מציע תוספת של 44 סוסים לאורווה הצפופה-למדי-גם-כך של מנוע המסילה המשותפת בנפח 3,996 סמ^ק – 350 כ^ס בסך הכל. לזה מצטרף שיפור של קצת יותר מעשרה קג^מ (בניוטון-מטר, יחידת המדידה המקובלת באירופה למומנט, זה יוצא מספר עגול ונחמד – 100 ניוטון מטר), לסך של 81.6 קג^מ (יותר ממה שמציע מנוע הדיזל 6 ל' של פורד F350...). תוצאת תוספת ההספק והמומנט הנ^ל הם קיזוז של חצי שניה בתאוצה למאה (ל-6 שניות ב-ML, 7.1 שניות ב-GL) ותוספת של 10 קמ^ש למהירות הסופית (245 ו-240 קמ^ש לאחר השיפור, בהתאמה). הביצועים הנוספים, לדברי ההודעה לעיתונות, לא באים על חשבון צריכת הדלק או האמינות. את ביטחונם באמינות הם מפגינים בדמות אחריות לשלוש שנים/100,000 ק^מ על המנוע המשופר. משום מה לא מזכירים אנשי החברה דגמים אחרים של מרצדס בהם מותקן המנוע, כגון ה-E קלאס וה-S-קלאס, למרות שההגיון אומר שהשיפור אמור להתאים גם להם.