הלאנסר החדשה של מיצובישי הושקה בדטרויט בגרסתה האמריקנית (השוק האירופי ימתין מן הסתם לז'נבה), כפי שדיווחנו לפני כחודש, אך הכוכבת האמיתית של הדוכן היתה ה"פרוטוטייפ X" – גרסת כמעט-ייצור של האיוו 10 הממשמשת ובאה. אפשר להניח שפריטים כמו חישוקי ה-"20 של מכונית-התצוגה לא יגיעו לדגם הסדרתי, אבל פרט לכך טוענת מיצובישי כי הפרוטוטייפ X מוכנה לייצור ב-95%. המתכון הבסיסי לא שונה, עם מנוע 2.0 מוגדש ורב-און והנעה כפולה מתוחכמת עם דיפרנציאלים אקטיביים. אבל הפעם, אחרי שבדורות האחרונים של האיוו הורגלנו לאבולוציה איטית, מדובר בקפיצה משמעותית ובשינויים של ממש. המנוע חדש לגמרי, מבוסס על מנוע השני-ליטר החדש של הלאנסר הרגילה, שאחד ממאפיייניו הוא בלוק עשוי כולו אלומיניום. מיצובישי אמנם לא הצהירה על הספק מירבי והסתפקה באמירה כי תהיה זו האיוו החזקה ביותר אי פעם, אבל הנתון שנזרק לאוויר שוב ושוב הוא 300 כ"ס. מתאים לנו. משמעותית עוד יותר היא תיבת רובוטית (!) עם 6 הילוכים ומשוטי הפעלה מאחורי ההגה; מיצובישי עצמה לא אמרה איזו תיבה, אך לפחות עיתון אמריקני אחד טוען כי מדובר בתיבה כפולת-מצמדים בנוסח DSG. לפחות לשוק האמריקני מדובר גם על תיבה ידנית 5 הילוכים, ויש לקוות כי כמו בעבר יהיו גם גרסאות 6 הילוכים ידניות. קשה לדעת עד כמה מערכת ההנעה שונה מקודמתה. המערכת מקבלת את הכינוי S-AWC, דהיינו Super All Wheel Control, ומוגדרת "חדשה" על ידי מיצובישי, אבל לא ברור כיצד הדבר בא לידי ביטוי. ההודעה לעיתונות בארה"ב מתמקדת ב-AYC, בקרת סבסוב אקטיבית המפעלת דרך הדיפרנציאל האחורי, אשר לא הופיעה בגרסאות האיוו 9 שנמכרו בארה"ב – אבל כן קיימת באירופה ואצלנו. מערכת המיתלים, אומרת מיצובישי, ניתנת לכיול פחות אגרסיבי מאחר והפלטפורמה החדשה קשיחה יותר, כך שהנסיעה תהיה נוחה יותר מבלי לפגוע בהתנהגות.