לאחר שחשפה טפח בטיזר שובב, הראתה קדילאק את ה-CTS החדשה במלוא הדרה במסגרת ימי העיתונות של תערוכת דטרויט. המכונית, המוגדרת כדגם 2008, תצא לשוק בסתו 2007. היא משתמשת בפלטפורמה של הדגם היוצא, כולל בסיס-גלגלים שנותר 2.88 מ' אך עם שינויים רבים ברכיבי השילדה; האורך גדל בכ-4 ס"מ, הרוחב ב-5 ס"מ (כולל מפשקי-גלגלים שהורחבו בשיעור דומה) והגובה – ב-3 ס"מ. בהופעה אי אפשר לטעות – זהו המשך ברור של ה-CTS המקורית, אך עם קוים אגרסיביים ומחודדים עוד יותר. אל מנוע ה-3.6 ל' V6 המוכר מצטרפת גרסת הזרקה-ישירה, עם 300 כ"ס; היצע תיבות ההילוכים כולל תיבת 6 הילוכים אוטומטית, זהה לזו שכבר קיימת ב-STS-V, במקום תיבת ה-5 הילוכים הקודמת, זאת בנוסף לתיבה ידנית שגם היא עם 6 הילוכים; ולראשונה מוצעת ב-CTS אופציה להנעה כפולה. המיתלים זכו לגיאומטריה חדשה ולכיול שונה, ומלפנים יש עכשיו גשר-חיזוק (Strut Brace) שקודם לכן היה קיים רק בגרסת הביצועים, CTS-V. מידות הצמיגים הבסיסיות גדלו במקצת, 235/55-17 במקום 225/55-16. חישוקי "18 מוצעים כאופציה. בתחום האבזור ותא הנוסעים מציעה ה-CTS החדשה כניסה לרכב ללא מפתח, אפשרות התנעה מרחוק כולל הפעלת מערכת המיזוג וחימום/קירור המושבים (אופציה), תאורת LED רכה ונסתרת, ודגש רב מאי-פעם – לדברי GM – על איכות הייצור והחומרים. פנסים קדמיים אדפטיביים, ממשק מובנה (ובלתי-נמנע בימים אלה) ל-iPod, מערכת ניווט מבוססת DVD עם צג נשלף טלסקופי ואפשרות למערכת שמע דיגיטלית מתקדמת – כל אלה מסייעים לשדרג את ה-CTS וגורמים לעיתונות האלקטרונית האמריקנית להשתפך לגבי המכונית.