67 ק^מ. זה כל אורך הסטייג' המדוד ביומו השני של ראלי דאקאר, לופ קצר בהרי פורטוגל לפני יציאה לקטע מנהלתי ארוך עד מאלאגה בספרד ומשם במעבורת למרוקו. אבל היו אלה 67 ק^מ מרהיבים של שבילים הרריים צפופים בנופים מהממים, ולרגע נדמה היה שאנו נמצאים בסטייג' של אליפות ה-WRC העולמית. לא פלא שקרלוס סיינז, נציג פולקסווגן, הרגיש בבית וסיים את הסטייג' בתוצאה הטובה ביותר – אם כי הפערים, באופן טבעי, לא היו משמעותיים על פני מרחק כה קצר. אבל הפעם ההצלחה של פולקסווגן לא היתה גורפת, כאשר נבחרת החלומות של מיצובישי מילאה את כל ארבעת המקומות הבאים; ואילו ארי ואטאנן הראה שלפעמים כל הנסיון בעולם לא מונע ממך מלעשות שטויות. ואטאנן, שניצח בדאקאר יותר פעמים מכל אחד אחר בקטגורית המכוניות, נכנס מהר מדי לאחד ממעברי-המים, גרם למנועו לשתות מים בצורה לא מתוכננת ונתקע בצד הדרך. הוא הצליח אמנם להגיע לסיום אך איבד שעה וחצי לעומת המובילים – ובכך, הלכה למעשה, איבד את סיכוייו לסיים במקום גבוה השנה. המשמעות היא כי מכאן ואיך הוא ישמש בתפקיד מסייע לשאר חבריו לקבוצה. לשאר אנשי פולקסווגן לא היו בעיות: דה-ויליירס וסוזה נכנסו לעשיריה הראשונה, מארק מילר עוד דקה-שתיים לא משמעותיות מאחור. גרלן שישרי היה שוב נהג ב.מ.וו המהיר ביותר, במקום שביעי; אל-עטייה וקליינשמידט הסתפקו במקומות 15 ו-16 ואיבדו דקות ספורות בלבד למובילים. אבל נוברה הברזילאי, התוספת הטריה ביותר לקבוצת X-רייד, סיים אחרון מכולם ויותר משעתיים אחרי המוביל לאחר שירד מהנתיב ונפל לתוך ערוץ. חוסה-לואיס מונטרדה, החמישי בקבוצה, היה אחד מכמה נהגים שהצליחו לגלגל את מכוניותיהם בפניות ההדוקות, אם כי לאיש לא נגרמו נזקים של ממש וגם הוא כמעט ולא איבד זמן. בין המתגלגלים ניתן למצוא גם את רובי גורדון. זה האחרון מן הסתם מגיע לאפריקה בתקווה לשינוי מזל, אחרי בעיות בשני הסטייג'ים האירופיים. הטנדרים הגדולים עם הנעה אחורית, צמיגי ענק ומהלכי מתלים אדירים בודאי אינם הנשק האידאלי לשבילי הרים צפופים, כך שגם אריק ויגורו, המתמודד מול גורדון בקטגוריה הפתוחה, לא ליקק דבש וסיים במקום 38 – אם כי איבד רק 10 דקות לא-משמעותיות לעומת המובילים. גורדון סיים רק מספר מקומות וכ-40 שניות אחריו. נזכיר עוד את שלישיית הנהגים של קבוצת ניסאן-דסוד: ברבוסה הפורטוגזי הרגיש בבית וסיים שביעי, כרסיטאין לווייה (בטנדר עתיק מ-2003, עם סרן אחורי חי!) 10, ואיבאן מולר במקום 11. בהחלט הופעה מכובדת, והחבר'ה הללו עשויים עוד להפתיע. הסיטרואן דה-שבו כפולת המנועים עדיין בראלי, לאחר שסיימה את הסטייג' השני במקום 171 מ-177 מסיימים – אבל רק 43 דקות אחרי המובילים! ואילו צמד הפנדות של ביאזיון וסאבי לא ביישו את הפירמה, הרגישו טוב בשבילים ההרריים והקרקע הקשה, וסיימו במקומות 91 ו-101 מכובדים ובפערי זמן קטנים מהמובילים. כל הכבוד. בדירוג הכללי מובילים עדיין קרלוס סוזה, שניצח את הסטייג' הראשון. כשאחריו עוד שני נהגי פולקסווגן, סיינז ודה-ויליירס. אבל באמת שהדירוגים בשלב זה חסרי משמעות: בין עשרת הראשונים מבדיל פער של פחות מ-10 דקות. הסטייג' האפריקני הראשון מחר (יום ב'), עם ספיישל באורך 252 ק^מ, כבר יהיה מן הסתם משמעותי יותר. *** הנציג הישראלי בדאקאר, גלעד בנאי, סיים את הסטייג' השני בשלום וללא בעיות (אם כי קרוב לתחתית הטבלה). חבל רק שבקטע הקישור לאחר מכן היה בנאי אחד ממספר משתתפים שספגו זמני-עונשין כבדים של 5 שעות בשל נסיעה במהירות מופרזת.