כחצי מיליון מכוניות מדגם הפאר של מרצדס, ה-S קלאס היוצאת, נמכרו מרגע הצגתה ב-1998. היום מציגה מרצדס את היורשת, עם יותר טכנולוגיה מאי פעם. העיצוב החיצוני הוא עדיין מרצדס עם הגריל המוכר, אך הפנסים הקדמיים נעשו זוויתיים יותר ביחס לדגם היוצא ובתי הגלגלים נעשו תפוחים יותר. עיצוב פנסים חדש ומיוחד מאחור מבדיל אותה משאר אחיותיה, ומכסה תא מטען אה-לה-באנגל מצטרף להשלמת מראה שבוודאי יעורר מעט הדים בעולם הרכב.
הממדים החיצוניים תפחו ביחס לרכב היוצא: האורך הכללי גדל ב-3 ס^מ ל-508 ס^מ (גרסת Long גדלה ב-4 ס^מ ל-521 ס^מ); בסיס הגלגלים תפח ב-7 ס^מ ל-303 ס^מ (גרסת Long גדלה ב-8 ס^מ ל-316 ס^מ); הרוחב עלה בכ-2 ס^מ ל-187 ס^מ והגובה ב-3 ס^מ ל-147 ס^מ. מרצדס מצהירה גם על הגדלת תא המטען ב-60 ל' ל-560 ל'.
ה-S החדשה תוצג בתחילה עם שני מנועים אשר הקטן בהם הוא ה-3.5 ל' המוכר בעל 272 כ^ס, לגרסת ה-S500 מנוע חדש המספק 388 כ^ס ו-54 קג^מ (המושג ב-2800 סל^ד). הוא מאיץ את ה-S הכבדה ל-100 קמ^ש ב-5.4 שניות בלבד. מספר חודשים לתוך 2006 תתווספנה שתי גרסאות עם מנועים חדשים. הראשונה מונעת סולר – S320 CDI מציעה 231 כ^ס ו-55 קג^מ (ב-1600 סל^ד), המייצגים שיפור של 13% בהספק ו-8% במומנט ממנוע הדיזל הקודם (שימו לב שמדובר במנוע V6 לעומת 6 ציל' בטור בעבר); השניה היא גרסת העל S600 אשר בחזיתה מנוע V12 ביטורבו שמספק 517 כ^ס ו-84.6 קג^מ (המיוצרים ב-1900 סל^ד בלבד!). כל גרסאות המנוע ישודכו לתיבת ה-7G-Tronic המוכרת של מרצדס, אשר תגיע לראשונה עם מוט מיוחד בצד ההגה להעברת הילוכים ידנית.
קלאSה
צילום: מנהל
אבל S קלאס החדשה היא לא רק מנוע, אלא גם מגוון אדיר של חידושים בתחום הבטיחות. בלמים אדפטיביים מהדור החדש (Brake Assist Plus) המחוברים למערכת הרדאר המזהה עצמים בקדמת המכונית ומפעילה את העוצמה הנחוצה לבלימה בהתאם למרחק. אותה מערכת רדאר (Distronic Plus) מאפשרת חוסר פעולה מצד הנהג בעת גלישה בפקק, ומסוגלת לבלום ולהאיץ מעמידה ללא כל לחיצה על הדוושות. גם מערכת העזרה בחנייה נעזרת במערכות אלו (ובמצלמה). מערכת מרשימה נוספת נעזרת במנורות אינפרה-אדום ובמצלמה מיוחדת לצורך הגדלת מרחק הצפייה קדימה בשעות הלילה. בלם החנייה הוא חשמלי לראשונה ומופעל בלחיצת כפתור. משענות הראש והמושבים מתכווננים בעזרת מערכת ה-Pre-Safe שמזהה מצבים קיצוניים של החלקה או בלימה ומכינה את המכונית לתאונה. לראשונה גם החלונות נסגרים אוטומטית בעזרת מערכת זו.
מערכת ה-COMAND עוזרת בשליטה על כל הפונקציות החשובות בתא הנוסעים, אך מתגים נפרדים קיימים לכל המערכות החשובות, בכדי לא להקשות על הנהג עם תפעול המערכת המסובכת. נראה כי מהנדסי מרצדס למדו משגיאות המתחרים בב.מ.וו עם מערכת ה-I-Drive.
האבזור יהיה מרשים במיוחד, כצפוי: מתלי אוויר כסטנדרט, מושבים קדמיים חשמליים עם אופצית מסג', גג פנורמי נפתח (בגרסת Long), מסכי טלוויזיה עם DVD, מערכת ניווט, טלפון מובנה ועוד שלל תוספות.