האקסיג', למי שלא מכיר, היא גרסת קופה מכוילת למסלול של האליז הרגילה. גרסאות מרוצים של האקסיג' מציעות הספקים שמגיעים ל-400 כ^ס, אך כאמור הן מיועדות למסלול בלבד. ומה יעשה מי שרוצה אקסיג' חזקה יותר לכביש הציבורי ? הוא יכול לקנות את ה-240R, מהדורה מוגבלת שהציגה לוטוס זה עתה. החידוש העיקרי ב-240R הוא המנוע: את מנוע ה-1.8 ליטר 190 כ^ס של טויוטה, המותקן באקסיג' בגרסה לשוק האמריקאי, תגברה לוטוס בעזרת מגדש על עם מצנן ביניים ומערכת ניהול מנוע מתקדמת, וכעת נתוני התפוקה עומדים על 240 כ^ס ב-8,000 סל^ד ו-24 קג^מ ב-7,000 סל^ד. וכשכל זה רתום למשקל של כ-930 ק^ג (לעומת 880 ק^ג באקסיג' האמריקאית) מתקבל יחס הספק/משקל טוב משל פורשה 911 טורבו או פרארי 360 מודנה. והביצועים בהתאם: כ-4 שניות מ-0 ל-100, 9.9 שניות מ-0 ל-160 ומהירות מרבית של 249 קמ^ש. כעזר נגד המנוע מקבלת ה-240R בולמי אוהלינס, מוטות מיצבים עבים יותר, כיול מתלים חדש ואי אלו עזרים אווירודינמים. האקסיג' 240R תיוצר במהדורה מוגבלת של 50 יחידות בלבד. המחיר עומד על 62 אלף יורו (יותר מ-350,000 ₪), במחיר הזה, ד^א, לא כלולה אפילו כרית אוויר אחת.