שבוע בלבד לפני פתיחת תערוכת ז'נבה חשפה אלפא-רומאו תמונות רשמיות ופרטים מלאים אודות ה-159, מחליפת ה-156, שתככב בתערוכה לצידה של הבררה החדשה. ה-159 יושבת על פלטפורמת האופל וקטרה (ועוד מספר דגמים של GM. היא גדולה מקודמתה בכל הממדים פרט לגובה: אורך 466 ס^מ (תוספת של 23 ס^מ!), רוחב 182 ס^מ (7+ ס^מ), גובה 142 ס^מ ובסיס גלגלים 270 ס^מ כמו בפלטפורמה המקורית – תוספת משמעותית של 11 ס^מ לעומת ה-156 הצפופה. ההיצע כולל שלושה מנועי בנזין, כולם JTS (הזרקה ישירה): 1.9 ל' עם 160 כ^ס, 2.2 ל' 185 כ^ס, ו-3.2 ל' V6 עם 260 כ^ס. עוד מוצעים שלושה מנועי דיזל – 1.9 ל' עם 120 או 150 כ^ס, ו-2.4 ל' 200 כ^ס. בנוסף לגרסאות ההנעה-קדמית הרגילות תוצע גם גרסת Q4 כפולת-הנעה, כנראה רק במנוע ה-V6. הלאלפא יש תכניות מרחיקות-לכת עבור ה-159, כולל כוונות ייצוא לארה^ב (!). השמועה אומרת כי בעתיד גרסת GTA כפולת-הנעה עם מנוע ביטורבו שיפיק מעל 400 כ^ס. חיצונית, ה-159 מפגינה דמיון רב ל-156 אותה היא מחליפה. נקודה היסטורית מעניינת: השם 159 נלקח מדגם עבר מהולל של אלפא – מכונית גרנד-פרי משנת 1951 שהביאה לחואן-מנואל פנג'יו את האליפות הראשונה שלו (והאחרונה של אלפא). ל-159 ההיא היה מנוע 1.5 ל' 8 צילינדרים (!), שהפיק לא פחות מ-425 כ^ס (לפי שיטת המדידה הנדיבה דאז) בסיוע צמד מגדשי-על.